»Vse bolj kaže, da obstajata dve Sloveniji. Ena brezvoljna, scagana in jamrava, v kateri se presedajo in komolčijo vsi tisti, ki sebe in nas prepričujejo, kako se ne da, kako je Slovenija zavožena. Da je zato vse skupaj nesmiselno. In druga, podjetniška, ki vre od idej in prepričanja, da je možno uresničevati svoje zamisli, in se ne razjoče nad prvimi težavami in ovirami, s katerimi se srečuje. Na konferenci PODIM se zberejo slednji, zato me vedno znova navdušijo ustvarjalne ideje, energija, optimizem in želja po spreminjanju stvari na bolje,« je ob uspešnem zaključku mednarodne podjetniške konference PODIM razmišljal dr. Miroslav Rebernik, predsednik strokovne komisije tekmovanja Start:up leta, ki je bilo tokrat sedmič zapored.

Kot je dejal v pogovoru ob konferenci, ki se je je udeležilo več kot 600 mladih podjetnikov, 200 tudi iz tujine, je letos prvič dobil občutek, da »nam manjka še zelo malo, še samo nekaj pritiska, skupnega dela, povezovanja in sodelovanja, da bi sprožili trajni proces zavedanja, da je treba negovati in podpreti najdragocenejši vir vsakega naroda, to je podjetniški talent, ki je sposoben ustvarjati delovna mesta in zagotavljati razvoj gospodarstva. Zavedanje, da brez inovativnega podjetništva tudi vsega drugega ne moremo imeti.«

In prav tukaj vidi tudi največ prostora za izboljšave. Zadnji Globalni podjetniški monitor opozarja, da se slovenska podjetniška populacija podobno kot evropska stara. Slovenija ima namreč enega najnižjih deležev visokoizobraženih podjetnikov v starosti med 25 in 34 let. »Brez visokoizobražene podjetniške populacije je težko računati na podjetniški preboj in uspešno konkuriranje na mednarodnem in globalnem trgu. Tistim, ki se odločijo za podjetništvo, pa še ne ponujamo celovitih programov, ki bi bili primerljivi z najboljšimi v svetu. Start up scena namreč še nima dovolj moči in dovolj močnih zagovornikov, niti nima lobijev, da bi lahko pritisnila na družbene centre moči, da bi ti končno preoblikovali svoje prioritete.«

Sicer pa se je na tekmovanje Start:up leta prijavilo 126 podjetij, med pet finalistov pa so se uvrstila podjetja Enolyse, ADORA-MED, Geatronik, Sunesis in OOG, ki je bilo prepoznano za najboljše v letošnjem letu. Šestčlanska ekipa podjetja OOG je razvila pametni merilnik vode v steklenički ali plastenki H2O-Pal, ki omogoča, da uporabnik spremlja in nadzoruje, ali dnevno popije dovolj tekočine. H20-Pal je pametna naprava, ki deluje s pomočjo vgrajenega spomina, natančnih senzorjev teže in merilnika pospeška, nameščena pa je na dnu steklenice in zato ne pride v stik s tekočino. Podatke je mogoče spremljati s pomočjo mobilne aplikacije, ki deluje na mobilnikih z operacijskim sistemom iOS 7.

Konec preteklega leta so šli tudi na spletno platformo za množično financiranje Kickstarter, in ker so za to potrebovali podjetje v Ameriki, so mu nadeli ime OOG – Out of Galaxy. Kampanjo na Kickstarterju so predčasno prekinili, saj je bila obiskanost slaba. S proizvodom H2O-Pal je podjetje sicer že zbudilo veliko zanimanja v tujini, kjer so stopili v stik s partnerji, kot sta Philips in Panasonic, ki bodo njihov patent uporabljali pri svojih izdelkih, medtem ko je konzorcij Bluetooth Special Interest Group merilnik H2O-Pal na sejmu zabavne elektronike v Las Vegasu uvrstil med štiri najbolj inovativne prototipe leta.

Kot mnoge podjetniške ideje za nove izdelke je tudi H2O-Pal nastal iz potrebe podjetnika, saj so imeli v družini težave s hidracijo, in ker Igor Marjanovič, direktor OOG, na spletu ni našel primerne rešitve, se je izdelave lotil skupaj s prijatelji. Pametni merilnik vode naj bi bil po Marjanovičevem mnenju najverjetneje jeseni letos že dosegljiv kupcem. Proizvodnja bi lahko stekla v Sloveniji, dokončne odločitve pa še niso sprejeli, saj zanje ključni trg predstavljajo ZDA, kjer so tudi trije člani ekipe. »Zelo blizu smo tudi sklenitvi dogovorov z evropskimi distributerji, na primer v Španiji, Nemčiji, na Nizozemskem. Sami največ stavimo na ZDA.«