Študija dr. Mikića je pokazala tudi, da polovica od otrok v starosti od 6 do 10 let, ki uporablja računalnik, to počne vsak dan. Tretjina ga uporablja za učenje, dopisovanje in internet.

Podobne izsledke je prinesla raziskava, ki so jo izvedli na Polikliniki za zaščito otrok mesta Zagreba v sodelovanju s Hrabrim telefonom. V njej je sodelovalo 4000 otrok, pokazalo pa se je, da so sodobni otroci v resnici „otroci tipkovnice“: 90 odstotkov vprašanih uporablja računalnik, 73 odstotkov jih uporablja internet, vsakodnevno pa na njem „visi“ 85 odstotkov osnovnošolcev.

Otroci tipkovnice

Zaradi sodobnih tehnologij tudi otroštvo ni več tisto, kar je bilo. Danes otroci še pred vstopom v šolo znajo stvari, o katerih se njihovim vrstnikom pred nekaj desetletji ni niti sanjalo, zelo pa se je spremenil tudi način komuniciranja. Študije, ki so jih izvedli na Hrvaškem, so pokazale, da kar dve tretjini otrok v starosti pet do šest let danes uporablja računalnik tako v vrtcu kot doma. Raziskovanje informacijske pismenosti otrok, ki so ga izvedle Violeta Vidaček-Hainš, Valentina Kirinić in Ksenija Pletenac, je pokazalo, da otroci znajo poimenovati dele računalnika, vedo, kako v osnovi deluje računalnik, poznajo pojem internet in vedo, da se računalnik lahko uporablja za plačevanje računov in kupovanje.

Računalnik in internet ne dvigujeta pismenosti

Ali uporaba interneta v resnici dviguje medijsko pismenost otrok? S tem vprašanjem se je ukvarjala študija “Writing, Technology and Teens”, ki jo je aprila letos izvedel Paw Internet. Pokazala je, da 60 odstotkov otrok v ZDA meni, da elektronska komunikacija ni pisanje. Večina otrok kot glavni vir pri pisanje nalog sicer uporablja internet. Samo 15 odstotkov najstnikov meni, da zaradi uporabe elektronskih medijev bolje pišejo. 11 odstotkov jih je prepričanih celo, da elektronska komunikacija slabša njihovo pismenost. Dve tretjini otrok v ZDA tudi v šoli uporablja neformalni način zapisovanja snovi, 38 odstotkov jih občasno uporablja kratico LOL, 25 odstotkov pa jih uporablja emotikone.