Po podatkih analitske hiše Strategy Analytics je bilo v letošnjem tretjem četrtletju na Kitajskem dobavljenih skoraj 24 milijonov pametnih mobilnikov, medtem ko jih je bilo v ZDA 23 milijonov. ZDA sicer ohranjajo prvo mesto po prihodkih na trgu pametnih mobilnikov, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Število dobavljenih pametnih mobilnikov na Kitajskem se je v tretjem četrtletju v primerjavi s predhodnim četrtletjem povečalo kar za 58 odstotkov na 23,9 milijona, medtem ko se je v ZDA zmanjšalo za sedem odstotkov na 23,3 milijona.

V vodstvu je Nokia

Hitra rast kitajskega trga pametnih mobilnikov je po pojasnilih analitikov posledica povečujoče se dostopnosti pametnih mobilnikov v maloprodajnih kanalih, močno subvencioniranih cen mobilnikov v okviru naročniške ponudbe operaterjev ter vse večjega števila nizkocenovnih modelov domačih proizvajalcev, na katerih je nameščen operacijski sistem Android.

Na kitajskem trgu pametnih mobilnikov je sicer z 28-odstotnim deležem vodilna finska Nokia, medtem ko je v ZDA s 24-odstotnim deležem vodilni tajvanski proizvajalec HTC.

Ločeno objavljena raziskava svetovalne hiše Boston Consulting Group pa ob vsem tem kaže, da naj bi Kitajska, ki je že vodilna na svetu po številu internetnih uporabnikov, do leta 2015 prišla tudi na prvo mesto na svetu po obsegu oziroma vrednosti e-trgovanja.

Kitajski trg e-trgovine je trenutno vreden 74 milijard dolarjev, medtem ko je ameriški 177 milijard dolarjev. Vendar pa kitajski trg zelo hitro raste - na račun več kot pol milijarde internetnih uporabnikov, nizkih stroškov dobave in nakupovalne mrzlice v naraščajočem kitajskem srednjem razredu.

"Potrošništvo je na Kitajskem postalo močno - ljudje preprosto radi kupujejo. Poleg tega je internet dostopen in posledično široko dostopen," so avtorji zapisali v raziskavi, ki temelji na anketiranju nekaj več kot 4000 spletnih nakupovalcev.

Obenem gre kitajskemu spletnemu nakupovanju v prid to, da so marsikatere dobrine za številne potrošnike na Kitajskem - zaradi velikosti države in v primerjavi z ZDA manj razvite mreže trgovin - najlažje dosegljive prek spletnih trgovin.

Spletni nakupovalci na Kitajskem bodo v petih letih povprečno vrednost svojih nakupov podvojili na 980 dolarjev letno, delež e-trgovine v skupni vrednosti maloprodaje pa se bo povzpel s 3,3 odstotka danes na 7,4 odstotka v letu 2015. ZDA so za takšen preskok potrebovale eno desetletje.