Raziskovalci so pri ljudeh z velikim strahom pred matematiko našli močno povezavo med matematičnim uspehom in mrežo možganskih področij v čelnem in temenskem režnju, ki so vpletena v nadzor pozornosti in uravnavanju negativnih čustvenih odzivov. Takšen odziv se je sprožil že v trenutku, ko je bilo omenjeno, da mora kandidat rešiti matematični problem.

Psihologinja in članica skupine raziskovalcev Siana Beilock je povedala, da so ti podatki lahko koristni za učitelje in učence ter jim lahko pomagajo pri izboljšanju rezultatov. "Vaje v učilnici, ki učencem pomagajo osredotočiti svojo pozornost in se lotiti matematične naloge pred njimi, bi lahko odpravile slabe rezultate, ki jih povzroči strah pred matematiko,“ je povedala Beilockova, ki dodaja, da se morajo osebe, ki imajo strah pred matematiko, osredotočiti na nadziranje svojih čustev.

Pred testom se je treba sprostiti

Pri prostovoljcih, ki so povedali, da jih je bilo zelo strah matematične naloge, a so se vseeno dobro odrezali, je fMRI pokazal, da je možganska aktivnost, ki se je pričela v fazi pričakovanja, sprožila kaskado možganske aktivnosti v fazi reševanja naloge.

Aktivnost ni vključevala območij, ki jih običajno povezujejo z izvajanjem numeričnih računov, temveč v strukturah, ki jih povezujejo z motivacijo in ocenjevanjem nevarnosti in nagrad za opravljeno nalogo.
"Premagovanje strahu pred matematiko ni toliko povezano z znanjem matematike, kot s tem, da se prepričamo, da se moramo usesti in lotiti dela,“ je povedala Beilockova.

Pri prostovoljcih, ki se niso bali matematičnih problemov, raziskovalci niso našli povezave med aktivnostjo v možganskih območjih, ki so pomembna za osredotočanje pozornosti in nadziranje čustev. Znanstveniki svetujejo, da se učenci, ki jih je strah, pred matematičnimi nalogami sprostijo.