Kdo je John Furrier?

Sem podjetnik, inženir, star 41 let in imam štiri otroke. Že deset let ustanavljam podjetja, ki delujejo na spletu, predvsem v okolju Net 2.0. Sem izvršni direktor (CEO) PodTech Network. To je moje najnovejše podjetje za produkcijo vsebin, in sicer visoko kakovostnih profesionalnih vsebin.

Poleg močnega podjetniškega duha me označujejo ljubezen do sil, ki povzročajo spremembe, motnje in s tem ustvarjajo nove priložnosti. Preprosto ljubim vse, kar kaže na možnost ustvarjanja poslov na spletu. Osredotočam se na infrastrukturo (storitveno, op. p.), navigacijo, iskalnike. Preprosto: to kar delam, mi je res zelo všeč.

Ali vidite sebe kot vizionarja?

Da.

Kaj vas pri tem vodi?

Nove stvari, novi pristopi, načini dela. Moja ključna sposobnost je v učinkoviti povezavi in razumevanju novih tehnologij z bodočnostjo. Njihova vizionarska uporaba. Enostavno vidim prihodnost hitreje kot drugi. Zgodnje definiranje vizij in trendov me navdušuje, mi požene adrenalin v kri. Res je zabavno.

Kakšen je vaš poslovni model?

Proizvajamo video- in avdiovsebine on-line in delno tudi vsebine "blog". Združujemo ciljno javnost na eni in vsebino na drugi strani. Ponujamo okolje za medijske profesionalce, kjer lahko opravijo kakovostno obdelavo in upravljanje svojih prispevkov oziroma izdelkov. Naše okolje dovoljuje oblikovanje visoko kakovostnih poslovnih vsebin, ki potem pritegnejo oglaševalski denar. Kar resnično želimo doseči je omogočiti komunikacijo visoko kakovostnih vsebin potencialni javnosti. Hkrati želimo na novo ustanovljena podjetja povezati s potencialnim trgom.

Kako se je ideja razvijala?

Začutil sem povezavo med obdelano oziroma formatirano vsebino in prosto distribucijo, oglaševanjem, dostopom do uporabnikov, ki jih omogoča splet. Rad bi poudaril, da sem že od začetka gledal na to kot na vir zaslužka, s komercialnega vidika. Torej sem imel ves čas pred očmi potrebo po generiranju prihodkov. Zato sem v prvi vrsti investiral v orodja. V začetku sem jih zgradil zase, za moj tim in vse partnerje, ki so se pridružili PodTec. Mi smo YouTube za profesionalno oziroma poslovno skupnost. Čas nam dokazuje zgolj to, da smo se odločili za pravi model. Danes delamo z znanimi profesionalci, z novimi imeni. In vsi pri tem služimo. Če je svobodni novinar oblikoval prispevek za BusinessWeek, je redko kdaj kaj zaslužil. Mi pa prevzamemo ceno gostovanja vsebin, opreme in najdemo ustrezne oglaševalce za njihove vsebine. Oglaševanje jim pomagamo vsaditi v sam izdelek ali pa na uvodu ali zaključku (torej v medijski prispevek ali okoli njega). Samostojnim in/ali ljubiteljskim novinarjem pomagamo, da zaslužijo.

Pri čem porabite največ svoje energije? Je to področje kamor vlagate in za katerega porabite tudi največ denarja?

Osebno se največ časa ukvarjam s tehnologijami in vsem potrebnim za produkcijo. Naš namen ni razvijati poslušalce in gledalce. Mi gostimo vsebine. Uporabniki vsebin pridejo k nam sami. In se vračajo, ker vedo, da dobijo prave, dobre vsebine. In to je v resnici naše pravilo: če so uporabnikom naše vsebine všeč, se bodo zadrževali na našem portalu, se vračali in tako raste naša skupnost. Producenti, lastniki storitev svoje končne izdelke samostojno plasirajo na različne spletne portale, strani. Mi jih spremljamo. Korporativna okolja namreč zanima, kako se vsebine prenašajo, izmenjujejo, kje se pojavljajo, kakšen je odziv uporabnikov. Na koncu morda še en komentar glede našega poslovnega modela: naš model je dober, ker naši oglaševalci cenijo dejansko vrednost tržne niše (kakovost uporabnikov, op. p.) in ne število.

Ali imate kakršno koli potrebo dodati tradicionalne medije v vaš poslovni model?

Seveda. Trenutno jih še nimamo, vendar imamo ta namen. Trenutno se zanašamo še na bloging, ki je zelo kakovosten in ima visoko vrednost. Se pa močno ubadamo z razmišljanjem, kako uporabiti isto vsebino še večkrat, in tradicionalni mediji ponujajo prav to možnost.

Katera tehnologija bo imela največji vpliv na medije v prihodnosti?

Potrošniška elektronika vsekakor diktira razvoj in napredek, male kamere na primer. Naslednji večji spodbujevalec razvoja bodo programska orodja za urejanje, urednikovanje, novi filtri za iskalnike in brskalnike, čiščenje vsebin za izbrane tržne niše. Prepričan sem tudi, da bo video igral pomembno vlogo tudi v prihodnosti, saj je edini medij, ki omogoča neposredno emocionalno izražanje.

Kaj za vas prinaša InJo - inovacijsko novinarstvo?

InJo predstavlja pravi preskok v smer, kamor se svet vrti. Inovativnost je danes medsektorski, medbranžni izziv. S tem pa se spreminja tudi novinarstvo. Mirno lahko trdim, da pri našem delu upoštevamo in uporabljamo vsa osnovna pravila in izhodišča programa InJo.

Kako so nove tehnologije, predvsem internet, spremenile naše dojemanje sveta?

Internet je globalen. Ni institucionalnega lastništva. To dovoljuje, da se ves čas oblikujejo nova razmerja, odnosi in vzorci. Web 2.0 je zgodba odnosov. Pred internetom je bila velika stvar procesorska moč (dostop in moč računalnika). Z Web 2.0 se je moč prevesila na dostop do informacij. Zdaj gradimo na teh dveh konceptih. In to je danes ključno: RSS, kamere, iTune, Google. To so orodja sodobnega časa, ki ustvarjajo motnje in hkrati nove priložnosti.

Kje vidite svoje podjetje v prihodnosti?

Vsekakor v smeri močnega razvoja inovativnosti. Srečali nas boste, kako širimo koncept inovativnosti na globalnem nivoju. Vzpodbujali bomo ljudi, da sodelujejo globalno, v polnem pomenu besede. Prav tako bomo začeli vzpostavljati sodelovanje z vodilnimi medijskimi hišami. Tam je še veliko neizkoriščenega denarja.

Vi ste bili prva velika zgodba na področju investiranja rizičnega kapitala v spletne medije. Ali je vaša zgodba vzpodbudila še več tovrstnih naložb?

Da. Bili smo vsekakor dober primer. Pokazali smo tako podjetnikom kot vlagateljem, kako začeti veliko zgodbo. Naš model je bil dobro sprejet pri vseh deležnikih. In to je vlagateljem všeč, saj vsak želi videti tudi izstopno strategijo.

Vaše zadnje sporočilo za slovensko javnost?

Zelo bi bili veseli, če bi delili vaše vsebine z nami. Če ste podjetnik ali podjetnica, ki uživa v snemanju in oblikovanju zgodb, se z veseljem z vami pogovorimo… da zgradimo slovensko skupnost na portalu PodTec.