O zmagovalcih teh neslavnih nagrad je sicer odločilo približno 6600 obiskovalcev spletnih strani omenjenih organizacij.

BMW, Daimler in Porsche so dobili več kot 30 odstotkov glasov v kategoriji najslabšega lobista, ker so se močno postavili po robu načrtom Evropske komisije o zmanjšanju izpustov ogljikovega dioksida (CO2) pri novih avtomobilih. Njihova kampanja proti tem načrtom zmanjševanja toplogrednih plinov je bila po mnenju anketiranih najslabša in najbolj zavajajoča med vsemi.

Kot je pojasnil Erik Wasselius iz organizacije CEO, ki se ukvarja s preučevanjem obnašanja evropskih korporacij in lobistov, so podjetja BMW, Daimler in Porsche takoj po objavi načrtov komisije sprožile obsežno kampanjo, polno lažnih informacij in zastraševanja. Organe odločanja v EU so zmanipulirali s skrajnim pretiravanjem o zapiranju tovarn in množičnem odpuščanju delavcev, s čimer jim je že uspelo močno zmanjšati ambiciozne cilje EU. In rezultat letošnjega glasovanja za najslabšega lobista je jasno pokazal, da Evropejci močno nasprotujejo tovrstnemu manipulativnemu in nepoštenemu lobiranju, je povedal Wasselius.

Posebno nagrado za "najhujše okoljsko zavajanje" z najbolj neokusno kampanjo za pridobitev oznake "zeleno" pa si je prislužilo združenje Nemški atomski forum, ker je skušalo prikazati jedrsko energijo kot okolju prijazno. Združenje je namreč pod geslom "nemški nepriljubljeni zaščitniki podnebja" prikazovalo posnetke jedrskih elektrarn sredi neokrnjene narave.

S tem pa je to združenje "izkoristilo zaskrbljenost javnosti zaradi podnebnih sprememb za promocijo jedrske energije", opozarja predstavnik organizacije LobbyControl Ulrich Mueller. "Enostranski oglasi prikazujejo idilične posnetke narave, da bi javnost sprejela podaljševanje življenjske dobe starih jedrskih elektrarn, ne da bi pri tem opozorili na tveganja, ki so s tem povezana," je pojasnil Mueller. In več kot tretjina glasov za to združenje v kategoriji "najslabšega okoljskega zavajanja" jasno kaže, da javnosti ni mogoče potegniti s tovrstnimi neupravičenimi oznakami "okolju prijaznega".

V konkurenci je sicer sodelovalo več podjetij. Za tremi nemškimi avtomobilskimi proizvajalci je drugo mesto v kategoriji najslabših lobistov prejelo združenje EPACA za ostro kampanjo proti načrtom EU za vzpostavitev registra lobistov, s čimer bi povečali transparentnost njihovega delovanja v Bruslju. Nemškemu atomskemu forumu pa sledi orožarsko podjetje BAE Systems, ki svoje proizvode - orožje - promovira kot "okolju prijazno". Visoko se je uvrstil tudi naftni gigant ExxonMobil, ki se predstavlja, da zmanjšuje izpuste toplogrednih plinov, čeprav jih v realnosti povečuje.

Kot pojasnjujejo organizatorji te akcije podeljevanja nagrad za najslabšega lobista oz. najslabšega okoljskega zavajanja, želijo s tem okrepiti zavest javnosti glede spornih lobističnih dejavnosti v Bruslju. Letos ta akcija sovpada tudi z načrti EU, da bi z registracijo lobistov v Bruslju naredila to dejavnost bolj transparentno. O tem vprašanju naj bi zdaj razpravljal tudi Evropski parlament.

"Sumljivo obnašanje letošnjih nominirancev jasno kaže, zakaj rabimo več transparentnosti in etična pravila pri lobiranju v institucijah EU. Evropski parlament mora naložiti lobistom, da razkrijejo, za koga lobirajo in koliko denarja je vpletenega," je dejala Christine Pohl iz organizacije Prijatelji Zemlje. Pri tem je še dodala, da jasno podporo javnosti temu projektu kaže tudi visoka uvrstitev organizacije EPACA, ki se zavzema proti uvedbi teh pravil za lobiste.