Enkrat poskušajte na vaši rutinski poti v službo ali domov prešteti, koliko vozil ima prižgano le eno luč. Jasno, žarnica v drugi je pregorela. A hitra menjava doma, z nekaj spretnosti in kakšnim umazanim prstom, je v novejših avtih vse bolj zapletena. Celo tako daleč je avtomobilska industrija pripeljala vse skupaj, da brez servisa zamenjave žarnice ni moč opraviti.

Mehanik se mora strokovno lotiti te zapletene misije. Rekorder med avtomobili naj bi bil chrysler 300M, pri katerem menjava žarnice traja kar 72 minut.

Brez izvijača in dobrega poznavanja, kako gre vse skupaj, danes le stežka zamenjate žarnico, ostri plastični in kovinski robovi v prenapolnjenem motornem prostoru onemogočajo vsakršno popoldansko hobi zamenjavo. Klic na servis, dogovor za termin, vožnja tja in nazaj - vse skupaj je preveč moteče za vedno bolj časovno prikrajšane sodobne voznike.

Torej, ko enkrat voznik spozna, da mu ne deluje ena luč, traja predolgo, da se oglasi na servisu. Medtem pa enooki gusar ogroža sebe in druge v prometu.

Industrija zaznava, kaj se dogaja, hitro so reagirali pri Volkswagnu, saj je pri novem golfu žarnico mogoče zamenjati tudi doma, pri štirici je bilo vse skupaj veliko bolj zapleteno. Žal navodila za uporabo, ki so poglavje zase, postajajo preobsežna, vozniki enostavno nimajo ne volje ne časa, da bi vse skupaj natančno preštudirali. Danes večina voznikov motorni pokrov odpre le še, ko dolije tekočino za pranje šipe. Ali pa tudi takrat ne, bodo to že storili na servisu.

Časi domačih mojstrov so minili, a kljub temu lahko vozniki kakšno malenkost vendarle postorite doma. Pri tem bodite previdni, da si ne porežete prstov, polomite nohtov in uničite pritrdilnih vijakov ter da sosedje ne slišijo vseh sočnih kletvic, ki jih premorete. Avtomobilska industrija naj se pri tem (vsaj) malo zamisli.