Odločitev o razvoju še močnejšega superšportnega avtomobila renovatio 2 s 700 konji moči in ceno blizu pol milijona evrov se zdi v recesijskih časih tvegana. Kljub temu avto napovedujete že februarja prihodnje leto.

Za ta avto smo se odločili zaradi izziva. Naše stranke in ljubitelji superšportnih avtov si želijo imeti vrhunsko vozilo, ki pa ga danes še ni na cesti. Naša predstava takšnega avtomobila je na dirkališču doživeti to, kar omogočajo le pravi dirkalniki, in da ne izpadeš nekakšen revež, kot v primeru, če si na primer lastnik serijskega porscheja in te nato zlahka prehitevajo vsi drugi. Na običajni cesti se ti zdi avto hiter, saj se lahko pelje 300 km/h, na dirkališču pa je zgodba čisto nasprotna. In prav to, občutek dirkalnika, želimo dati našim kupcem.

In kdo sploh so ti kupci?

Američani in Angleži si želijo ekskluzivnih avtomobilov, ki si jih ne more privoščiti vsak, pomembno je, da je serija omejena. Za volanom želijo biti nekaj posebnega, tudi tedaj, ko so na dirkališču. Glede na zakone in ceste, ko se celo pripravlja kaznovanje voznikov prek sistema GPS, je prihodnost športnih avtomobilov bolj na dirkališču kot pa na cestah. Že naš renovatio 1 je za cesto enostavno prehiter, zato njegovih zmogljivosti ni mogoče izkoristiti.

Renovatio 2 naj bi bil v celoti plod slovenskega znanja. Kljub temu bodo nekateri deli, na primer motor, izposojeni?

Niti eden izmed proizvajalcev superšportnih avtomobilov sam ne razvija motorja, na trgu pa so trenutno štirje motorji, ki jih večinoma uporabljajo. Prvi je Corvettin, ki je tudi najcenejši in ga vgrajujejo v številne angleške avtomobile, nato je AMG-jev, ki smo se mu izognili zaradi posnemanja konkurence, ima ga namreč pagani zonda, tako da sta nam ostala še BMW-jev in Audijev. Prednost smo dali zadnjemu, saj nam je prinesel nekatere tehnične prednosti, se bomo pa v prihodnjih 14 dneh pogovarjali tudi z Münchenčani.

Pred dvanajstvaljnim ste dali prednost osemvaljnemu motorju.

Osnova prestižnega razreda so sicer motorji V12, toda trendi kažejo v smeri zmanjševanja prostornin, zato menim, da je odločitev za V8 pravilna. Gre za vstopnico v svet superšportnih avtomobilov, vedeti pa moramo, da trenutno zlahka dobimo motor tudi z več kot 1000 konji, mi pa jih potrebujemo "le" 700. V8 bo za vozne lastnosti gotovo optimalnejši.

Kateri del vozila je najbolj zahteven za razvoj?

Največji izziv bo karbonska karoserija, pri cevni šasiji pa razmišljamo, da bi jo naredili iz titana. Avto bo plod našega znanja, le motor, menjalnik in elektroniko si bomo sposodili.

Na trgu vlada v razredu superšportnikov precejšnja gneča, tudi na minulem salonu v Ženevi je bilo na ogled nekaj zelo zanimivih vozil. Zakaj naj bi potencialni kupec izbral prav renovatio 2?

Ne želimo se primerjati z nobenim od tekmecev. Menimo, da bo moral imeti pravi ljubitelj superšportnega vozila na dvorišču tudi našega renovatia, ki bo resnično pravi športnik. Če je na primer zonda ekstremno polna kiča in prestiža, bomo mi polni športnosti. Trenutno za ekstremno športnega velja angleški noble M600, a imamo srečo, da je naš videti bolje, zagotovo pa bo najbolj podoben dirkalniku izmed vseh na trgu.

V prihodnosti napovedujete športnika s pogonom na električni motor.

To je naša vizija skupaj s podjetjem Magnel, ki razvija elektromotorje. Takoj po izdelavi renovatia 2 se bomo lotili tudi električnega vozila, ki bo imel vgrajene štiri motorje s skupno močjo 400 konjev in seveda orjaškim navorom. Teža bo 1350 kilogramov, več si ne bomo dovolili, pa naj stane, kar hoče, doseg ob polovični moči naj bi bil do 350 kilometrov, pri polni obremenitvi na dirkališču pa 150. Polniti ga bo mogoče tudi prek domače vtičnice, a bo doma polnjenje trajalo približno 12 ur, sicer vsega 45 minut. Električni avto naj bi bil v skladu z ambicioznimi načrti na cesti leta 2013, njegova cena bo okoli pol milijona evrov.

Projekt financirate z lastniškim kapitalom vlagateljev, do leta 2017 pa načrtujete prodajo 75 vozil, prihodke blizu 27 milijonov in dobiček blizu 6 milijonov evrov. Brez ustreznega odziva se lahko hitro zalomi, saj za razvoj potrebujete od 6 do 8 milijonov evrov.

Poslovni načrt je narejen glede na določena povpraševanja po tovrstnih avtomobilih na trgu. Naša dodana vrednost je glede na cenovno pozicioniranje na trgu visoka, zato sem prepričan, da bomo načrte dosegli. Konec koncev smo bili pri ocenah bolj kritični kot pa optimistični. V trenutku, ko bomo začeli proizvodnjo, nam bodo določene komponente izdelovala druga slovenska podjetja, kar nam bo omogočilo, da bodo zadostili povpraševanju.