Gasilci rešili situacijo na najboljši možni način

"Pred približno letom in pol je naša enota podpisala pogodbo z Darsom, po kateri so v njihovi avtocestni bazi na Vranskem prav za posredovanje ob morebitnih takšnih primerih vseskozi prisotni trije gasilci, dva iz naše enote in eden iz Domžalske. To je rešilo situacijo," pravi Požežnik. Omenjena trojica gasilcev je na kraj nesreče z ustreznim vozilom za ukrepanje v predorih v trojanski predor prihitela v pičlih sedmih minutah in začela delo, ki so ga nato nadaljevali njihovi kolegi. "Gre za vzorčni primer, kako takšno situacijo dobro rešiti," poudarja Požežnik in dodaja, da bi bila predvčerajšnja gasilska akcija lahko za zgled vsem preostalim evropskim državam.

"Posledice bi lahko bile katastrofalne. Lahko bi zgorela vsa tovorna vozila, ki so ostala v predoru, vročina bi lahko predor tako hudo poškodovala, da bi na primer odpadel omet ali počil kateri od lokov, zaradi česar bi bil lahko predor zaprt še mesece in mesece. Po najhujšem scenariju bi lahko nesreča zahtevala tudi večje število življenj. Vložek, ki ga je Dars namenil za gasilce v njihovi avtocestni bazi, se jim je s to intervencijo večtisočkrat povrnil," zagotavlja vodja celjskih poklicnih gasilcev.

S Požežnikom se strinjajo tudi na Darsu, kjer poudarjajo pomembnost dislociranih gasilskih enot. "Zelo je pomembno, da smo glede reševanja ob tovrstnih nesrečah povezani. Dars tudi sofinancira nakupe vozil in opreme," pojasnjuje Marjan Koler iz službe Darsa za komuniciranje in dodaja, da podobne dislocirane gasilske enote obstajajo tudi drugod po Sloveniji.

Predor bo znova odprt najpozneje v nedeljo

Včeraj si je predor ogledala posebna komisija, ki je ugotovila, da nosilni betonski elementi niso poškodovani in da gre večinoma zgolj za površinske poškodbe betonov, škoda pa vseeno znaša na stotisoče evrov. "Poškodbe so precej omejene na področje žarišča požara, torej kjer sta gorela oba tovornjaka. Nekoliko več poškodb je nastalo na električni in strojni opremi, kjer bo treba zamenjati več elementov. Izvajalci so že na ogledih in bi dela lahko začeli že danes zjutraj," je sporočil Koler, ki dodaja, da bi lahko cev predora v smeri proti Ljubljani za promet znova odprli najkasneje v nedeljo. "Naredili bomo vse, da bi predor odprli čim prej, vendar moramo najprej poskrbeti, da bodo zagotovljeni minimalni varnostni pogoji za potek prometa," še pravi Koler.

Trojanski predor sicer velja za enega najbolj varnih v Sloveniji. Na enem izmed testov je pred časom dobil skupno oceno zelo dobro, pri čemer so ocenjevalci njegovo tveganost ocenili kot srednjo predvsem prav zaradi velikega deleža tovornjakov v predoru. Ta namreč znaša kar četrtino vseh vozil, ki zapeljejo vanj. K dobri oceni so pripomogla dejstva, da v predoru poteka enosmerni promet, vozni pasovi so dovolj široki, predor pa ima tudi odstavne niše in dobro osvetlitev. Možnosti za rešitev ljudi iz predora so zelo dobre, saj so dobro označeni zasilni izhodi, ki vodijo v sosednjo predorsko cev, poleg tega pa prezračevalni sistem zagotavlja izpihovanje dima iz posamezne cevi, kar se je nazorno pokazalo ob predvčerajšnji nesreči.

Žal pa še vedno velikansko prepreko uspešnemu reševanju predstavljajo neobzirni vozniki, ki so tudi predvčerajšnjim z nepravilnim razvrščanjem ovirali prihod gasilcev na kraj dogodka. "K sreči so bili prvi gasilci iz avtocestne baze na Vranskem tako hitri, da so na kraj dogodka prispeli še preden so nastali zastoji. V Sloveniji bi morali kaj narediti tudi v zvezi z vzgojo voznikov, ki ob takšnih primerih ne pustijo dovolj prostora za intervencijska vozila, kar se je zgodilo tudi predvčerajšnjim," opozarja Požežnik.

Letošnja hokejska sezona je za ljubitelje te igre na Slovenskem precej mučna. Ne samo zaradi stanja na lestvici, ki Olimpijo in Jesenice pred zadnjo šestino prvenstva v ligi EBEL še vedno pribija na dno, ampak tudi zaradi ostalih zakulisnih zgodbic. Te imajo že priokus mehiških žajfnic, ena izmed najbolj izpostavljenih v zadnjem tednu dni, ki je precej razburkala hokejsko srenjo pod Alpami, pa je enostranska prekinitev sodelovanja med jeseniškim klubom in tamkajšnjo legendo Tomažem Razingarjem.