"Vendar le gradnjo pod zemljo, tako da bomo lahko končno uredili zelenice, kar je ključno, in se rešili pločevine na površini. Pri tem jim bomo pomagali, da bodo laže pridobili ugodna posojila bank, s katerimi sodeluje Mestna občina Ljubljana," pravi Janković. Pri najemu posojila bodo morali lastniki zastaviti stanovanje, garaže pa bodo lahko prodajali le skupaj s stanovanjem, s čimer bodo po županovem mnenju preprečili preprodaje garaž.

Pomoč pri realizaciji projekta pričakuje tudi od četrtnih skupnosti, ki naj bi pomagale pri organizaciji odborov za zgraditev garažnih hiš. Po tistem, ko bo mesto vsem stanovalcem ponudilo, da na čim bolj ugoden način pridejo do parkirnega prostora, pa Janković obljublja ostrejši nadzor nad parkiranjem na zelenicah in seveda kazni.

Na vprašanje, kaj bo s tistimi, ki si nakupa garaže ne morejo privoščiti in danes parkirajo na predvidenih zelenicah, Janković odgovarja: "Tisti, ki ima denar za avto, ne more reči, da ne more odplačati sedem, osem tisoč evrov za svojo garažo oziroma garažni boks v desetih ali petnajstih letih. Obrok za garažo ne bo veliko višji od ene kazni zaradi nepravilnega parkiranja."

V četrtnih skupnostih, ki smo jih poklicali, zamisel pozdravljajo, vendar vsi opozarjajo na vprašanje lastništva zemljišč znotraj stanovanjskih sosesk, ki je pogosto še neurejeno. "Značilen primer za to je BS-3, kjer si stanovalci že več let na sodišču prizadevajo, da bi dobili svoja zemljišča. Ljudje zdaj parkirajo vsepovsod tudi zato, ker vlada anarhija," opozarja Vili Grebenc, predsednik sveta četrtne skupnosti (ČS) Bežigrad. Stanislava Marija Ferenčak Marin, predsednica sveta ČS Moste, dvomi, da se bodo stanovalci v Mostah zadolžili, da bi gradili podzemne garažne hiše, saj so predlagali tudi že veliko drugih rešitev, na primer uvedbo enosmernih ulic na Kodeljevem in asfaltiranje degradiranih površin, kjer bi lahko ljudje parkirali.

Bolj optimističen je Danilo Šarič (ČS Vič), ocenjuje namreč, da je predlagana rešitev dobra. "Stanovalci, ki mislijo logično, bodo zamisel sprejeli, saj bodo rešili težave s parkiranjem, pri tem pa se bo povečala tudi vrednost stanovanja. Seveda bodo morale biti cene ugodne," še pravi Šarič.