Njihov zaslužek se namreč kljub petodstotnemu padcu zavarovalnih premij ni zmanjšal. Še za bistveno več so se jim zmanjšale tudi obračunane odškodnine, za kar se morajo v prvi vrsti zahvaliti boljšemu vremenu. Z razliko jim je tako uspelo skoraj v celoti pokriti izpad premij, še naprej pa se zvišuje škodni rezultat oziroma dobičkonosnost zavarovanj.

Na kasku nekoliko nižji, na AO višji padec

Na področju obveznega zavarovanja avtomobilske odgovornosti (AO) so v prvih šestih mesecih letos zbrale za 153,6 milijona evrov premij, kar glede na enako lansko obdobje predstavlja več kot pet odstotkov slabši rezultat. Če upoštevamo, da premije AO padajo že vse od leta 2008, pa so zavarovalnice izgubile že neverjetnih 20 odstotkov. Na področju kaska, ki je v nasprotju z AO vrsto let rasel, medtem opažajo nekoliko nižji, vendar še vedno 4,5-odstotni padec. Skupno so od januarja do junija obračunale blizu 140 milijonov evrov premij.

"Zmanjšanje obsega premij avtomobilskih zavarovanj v državi predstavlja nadaljevanje trenda, ki se je začel že pred leti. Konkurenčno tekmovanje in številni popusti ter bonitete so prispevali k zmanjšanju obsega premij," nam je pojasnil direktor Slovenskega zavarovalnega združenja (SZZ) Mirko Kaluža. Gre tudi za racionalnejše obnašanje zavarovalcev in drastično znižanje prodaje novih vozil (za slabo tretjino) in s tem polic. Ne nazadnje se znižujejo premije tudi pri zavarovanjih prek javnih naročil.

Da se jim letos zmanjšujejo premije na področju avtomobilskih zavarovanj, pa čeprav so morebiti celo zvišali število sklenjenih zavarovanj, so nam potrdili tako na Zavarovalnici Triglav in Zavarovalnici Maribor (ZM) kot tudi pri Adriaticu Slovenici (AS). Nasprotno v manjši Zavarovalnici Tilia letos dosegajo sedemodstotno rast.

Rezerve so izčrpane, konec dodatnih popustov

"Predvidevamo, da se bo ta trend nadaljeval do konca letošnjega leta, pa tudi še prihodnje leto, vendar ne več tako intenzivno," je dodal Kaluža. Tudi v vseh velikih slovenskih zavarovalnicah delijo njegovo mnenje. Omenjajo tudi pesimistične napovedi za leto 2013, ko "lahko pričakujemo, da bodo stranke zmanjševale obseg kritij pri zavarovanju avtomobilskega kaska".

Tudi način, kako se odzivajo na opisane razmere, je podoben. "Na razmere in spremenjeno povpraševanje na trgu avtomobilskih zavarovanj se odzivamo z individualizacijo in diferenciacijo ponudbe, ki jo skušamo čim bolj približati potrebam različnih ciljnih skupin in posameznikov. Aktivni smo tudi na področju preventive," so povedali v Triglavu. "V omejenem in kontroliranem obsegu se pri trženju poslužujemo tudi komercialnih popustov," so dodali. V ZM se poleg individualnih pristopov k zavarovancem in posebno oblikovanih paketov osredotočajo na izboljševanje tako prodajnega kot škodnega servisa. Poenostavljajo tudi postopke prijave, cenitev in reševanja škod. V AS pa so izpostavili produkt za internetno sklepanje zavarovanja vozil Wiz.

Kaluža je dodal, da se intenzivno tekmovanje na trgu le umirja, saj tudi zavarovalnice ugotavljajo, da so s številnimi racionalizacijami in zmanjšanji stroškov že izkoristile svoje rezerve. Nadaljevanje boja bi vplivalo tudi na servis oškodovancev, kar pa ni v njihovem dolgoročnem interesu.

Če so z avtomobilskimi zavarovanji v prvem polletju zbrale za okoli pet odstotkov oziroma za 15 milijonov evrov manj premij, pa so zavarovalnice obračunale za skoraj devet odstotkov manj odškodnin. "Privarčevale" so 14,5 milijona evrov.

"Ker ni bilo masovnih škod zaradi toče in naravnih ujm, je tudi obseg škod nekoliko manjši," so povedali v ZM. "Sicer v jesenskem času zavarovalnice žal velikokrat doletijo velike škode zaradi poplav, v zimskem času pa zaradi snega in žledu, tako da napovedi glede škodnega dogajanja niso hvaležne in so tudi zelo nepredvidljive," so dodali.

"K zmanjševanju obsega izplačanih odškodnin je gotovo pripomogla strožja zakonodaja na področju varnosti v cestnem prometu. Poleg tega pa zavarovalnice večjo pozornost posvečajo tudi odkrivanju zavarovalniških goljufij, ki so bile na tem področju najbolj pogoste," je še povedal Kaluža.