Kot so sporočili iz ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport, si minister Turk želi nadaljevanja "konstruktivnih pogovorov" z namenom čim prejšnjega dogovora v okviru socialnega sporazuma.

Usklajevanje v okviru socialnega sporazuma

Glavni tajnik Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) pa je po sestanku povedal, da je takšno stališče ministra vzpodbudno. Ponovil je, da je že s stavkovnim dogovorom določeno, da se bodo standardi in normativi usklajevali v okviru socialnega sporazuma. Ob tem upa, da se bo to uresničilo in bo "namera ministrstva, da enostransko opredeli enega od normativov" v pravilnik, tudi opuščena.

Sicer sta se po Štrukljevih besedah s Turkom pogovarjala tudi o tej možnosti, vendar pa sedaj na ministrstvu predlagajo spremembo pravilnika, ki ne bi več opredeljeval konca podaljšanega bivanja, temveč to omenjal zgolj kot "neko neobvezujočo možnost", kar pomeni, da bi lahko vsaka šola čas trajanja podaljšanega bivanja opredelila po svoje.

"Mi se bomo do tega predloga opredelili, vendar zaenkrat še vedno vztrajamo na stališču, da se moramo o teh vprašanjih pogovarjati v okviru socialnega sporazuma, kar je na nek način potrdil tudi minister," je dejal Štrukelj.

Ministrstvo je imelo aroganten odnos do učiteljev in ravnateljev

Po enem sestanku bi bilo sicer po njegovem mnenju "preoptimistično" pričakovati, da se bodo odprta vprašanja uredila, kljub temu pa sestanek po Štrukljevem mnenju prispeva k umirjanju "konflikta, ki je bil v veliki meri povzročen s strani ministrstva".

Izpostavil je, da je imelo ministrstvo aroganten odnos do učiteljev in ravnateljev, saj da niso bili pripravljeni poslušati, se pogovarjati ali voditi nek partnerski dialog. "Upam, da se bo to spremenilo, ker pa sem dolgo časa v tem poslu, bomo najprej preskočili jarek, potem bomo pa rekli hop," je povedal.

Štrukelj sicer pričakuje, da se bo v torek na drugem krogu pogajanj delovne skupine o usklajevanju vsebine socialnega sporazuma vprašanje "tega nesrečnega pravilnika in enostranskega vsiljevanja normativov" dokončno uredilo, kot tudi, da se bo ministrstvo - kot so obljubili na prvem sestanku - opredelilo do predlogov sindikata glede sprememb v izobraževalnem sistemu.

Predlagajo namreč, da se trend zmanjševanja sredstev na tem področju "obrne v nasprotno smer" in se poskuša narediti vse, da bi se v prihodnjih letih, za katera bo veljal socialni sporazum, "sredstva prej povečevala, nikakor pa ne zmanjševala". Varčevanje v tako pomembnih dejavnostih, kot sta izobraževanje in znanost, ne more izvleči države iz krize, je še poudaril Štrukelj.