Direktor mariborske družbe Komunaprojekt Marjan Bastič pa je pojasnil, da so pretekli četrtek zapisniško zaključili dodatna pogajanja, v petek pa so oddali tudi dokončno ponudbo. Ta trenutek po njegovih besedah čakajo na postopek za podpis pogodbe.

Desetmesečni pogodbeni rok

"Pogodbeni rok je deset mesecev. Vanj je vključen tudi upravni postopek pridobitve uporabnega dovoljenja za novi objekt, kar je pogoj, da se terminal iz obstoječega objekta preseli v novo zgrajenega. Sledila bo prenova sedanjega terminala, nato pa bosta oba objekta povezana v zaključeno celoto," je še pojasnil Bastič.

Desetmesečni pogodbeni rok pomeni, da se morajo dela začeti najpozneje sredi letošnjega poletja, saj mora biti projekt zaključen do konca julija 2013, kar je pogoj za prejem že odobrenih evropskih sredstev v višini 11,1 milijona evrov. Celoten projekt posodobitve letališke infrastrukture na letališču Edvarda Rusjana je sicer vreden več kot 15 milijonov evrov, a se je nenačrtovano začasno ustavil zaradi propada SCT, ki je bil izbran na razpisu.

Usoda mariborskega letališča še vedno ni jasna

Kljub nameri po dokončanju investicije pa še vedno ni jasna usoda mariborskega letališča, ki že nekaj časa predvsem životari in je brez ene same redne potniške linije. Na ministrstvu tudi po menjavi vlade zagotavljajo, da je v resoluciji o nacionalnem programu razvoja civilnega letalstva do leta 2020, ki je bila sprejeta leta 2010, jasno zapisan cilj - "tekoča in nadaljnja vlaganja v infrastrukturo letališča so nujen pogoj za omogočanje močnega tržnega nastopanja, in naloga države je tudi dolgoročna zagotovitev obratovalca letališča".

Kot še dodajajo, bo infrastruktura na letališču oddana v dolgoročni najem, kot je že pred časom pojasnjeval donedavni prometni minister Patrick Vlačič, pa je za to potrebna sprememba zakona o letalstvu na način, da bo mogoča oddaja v najem po načelih javno-zasebnega partnerstva. Na dodatna vprašanja o tem, v kakšni fazi je predlog zakonskih sprememb, kdaj predvidoma bi ga lahko obravnavala vlada in državni zbor in kdaj je mogoče pričakovati nov razpis za dolgoročno oddajo letališča, na ministrstvu niso odgovorili.

Interes za nakup aerodroma obstaja

Da se nekaj v zvezi z letališčem vendarle dogaja, potrjuje tudi nedavno srečanje generalnega direktorja direktorata za civilno letalstvo Mirka Komaca s predstavniki Express Airways Group iz Nemčije. V nemški ekipi je bil ob predsedniku Sefu Tuncerju tudi Tom Mastnak, nekdanji direktor Golden Aira, ki je svoje letenje v London neslavno zaključil že po enem samem poletu. Na sestanku naj bi jih zanimali načrti države in lastništvo na območju letališča ter kdaj naj bi prišlo do oddaje letališke infrastrukture v dolgoročni najem.

Obisk je verjetno povezan tudi z zanimanjem za nakup družbe Aerodrom Maribor, ki jo je januarja prvič po izklicni ceni 675.000 evrov neuspešno prodajal stečajni upravitelj Preventa Boris Kastivnik. Ta bo prihodnji teden na sodišče podal predlog glede nadaljnje prodaje družbe. Kot je danes povedal, se še ni odločil glede načina prodaje, pri čemer omenja dve možnosti. Prva je ponovna dražba po določeni novi izklicni ceni, druga pa predvideva nezavezujoče zbiranje ponudb, kjer pa cena ni vnaprej določena.

Kastivnik pravi, da interes za nakup aerodroma obstaja, saj je imel v zadnjih dveh mesecih in pol več pogovorov z interesenti, ki jim je tudi širše predstavil okoliščine prodaje.

V pripravi pa je še vedno tudi državni prostorski načrt (DPN) za letališče. Kot so pojasnili na ministrstvu, je bil lani speljan postopek izdelave glavnega načrta mariborskega letališča, ki bo služil kot strokovna podlaga za DPN. Vendar pa se nadaljnje aktivnosti za pripravo načrta trenutno ne izvajajo, saj čakajo na odobritev ustreznih finančnih sredstev.