Že v torek so udeleženci okrogle mize pred dnevom pomorstva ugotavljali, da je tveganj v pomorstvu veliko, zato so zelo pomembni ukrepi v smeri nadzora pomorskega prometa, izboljšanja sistemov za zagotavljanje varnosti in zaščite okolja ter izobraževanja.

Kršitev pomorskih predpisov kriva za neserečo

Okrogla miza je med drugim osvetlila nesrečo ladje Costa Concordia. Strokovnjak za pomorsko pravo Marko Pavliha je pojasnil, da je do nesreče domnevno prišlo zaradi kršitev italijanskih, evropskih in mednarodnih pomorskih predpisov glede varnosti plovbe, kot so denimo prepovedani "pozdravni manever", preslaba usposobljenost posadke in potnikov za reševanje ter ravnanje poveljnika po nesreči.

Pomankljivosti vodile v katastrofo

Marko Perkovič s fakultete za pomorstvo je opozoril, da je pri nesreči ladje sovpadlo nekaj pomanjkljivosti, ki so po njegovih besedah pripeljale do katastrofe. Ena od teh je, da italijanska obalna straža razpolaga z opremo, ni pa vzpostavila službe nadzora. Slovenija medtem po Perkovičevih besedah nima niti opreme niti službe nadzora.

Pojasnil je, da je tveganj v pomorstvu veliko, zato so pomembni ukrepi. Slovenija je po njegovih besedah zelo dobra po številu pregledov ladij v Luki Koper, neuspešna pa je zaenkrat pri vzpostavitvi aktivne službe za nadzor pomorskega prometa.