Gneča čez teden je večja

Marjan Koler z Darsove službe za komuniciranje je razložil, da je ''izvajalec del na odseku CP Log–Brezovica v okviru nujnih vzdrževalnih del izvajal sanacijo asfalta na voznem pasu od CP Log v dolžini približno 300 metrov, promet je potekal po prehitevalnem pasu. Promet je bil v en pas preusmerjen pred cestninsko postajo Log, saj, kakor omenjeno, so sanacijska dela v smeri Ljubljane potekala takoj od cestninske ploščadi dalje.''

Da so vzdrževalna dela nujna je dejstvo, porajajo pa se predvsem vprašanja logističnega načrtovanja del (med prazniki). Če bi bila omenjena zapora dolgotrajna in bi šlo za bolj težavnostno zahtevna popravila ceste, bi bilo (tudi voznikom) bolj razumljivo, da se v času praznika in konca tedna vseeno na cesti nahaja zapora. Ker pa je šlo za enodnevno vzdrževalno delo, so se mnogi spraševali, zakaj so ga izvajali v času pričakovane gneče. Koler je razložil, da ''v okviru vzdrževalnih del delovne zapore trajajo običajno dan ali dva. Terminsko niso določene oz. napovedane in se izvajajo glede na dejanske potrebe, včasih pa so tudi nujna in jih je potrebno izvesti takoj.''

Čeprav se komu, ki je kako uro ali celo dve stal v gneči na poti domov, ne zdi logično, je Dars pojasnil, da so se vzdrževalna dela namensko odločili opraviti konec tedna, saj je ''dejstvo, da so prometne obremenitve na primorski avtocesti med tednom vseskozi zelo visoke, zato je smiselno ta, običajno enodnevna dela, opraviti konec tedna, ko se večini uporabnikov avtoceste ne mudi, recimo v službo.''

Strah pred tovornjaki, ki jih sploh ni bilo?

Vir nam je povedal, da so mu na telefonski številki Darsovega Prometno-Informacijskega Centra (PIC) dejali, da je del obvoznice še vedno zaprt, ker da ''novo poleženi asfalt še ni dovolj utrjen in ne morejo odpreti pasu, saj bi ga tovorni promet lahko poškodoval.'' A vendar so dela potekala v času, ko je na slovenskih avtocestah prepovedan promet za tovorna vozila, katerih največja dovoljenja masa presega 7 ton in pol – to je ob sobotah, nedeljah in praznikih med 8. in 21. uro.

Koler je potrdil, da so se dela izvajala med prepovedjo, odgovora PIC-a na bralčevo vprašanje pa ni komentiral. Dodal je da je bila ''zapora postavljena v skladu s pravili, tudi PIC je že od jutra napovedoval zaporo na primorski avtocesti, tudi na svoji spletni strani.''

Preusmerjanje na cesto, kjer se že dalj časa izvajajo druga cestna dela

Uporabniki cest so nas opozorili tudi na ''neprimerno oziroma nezadostno preusmerjanje'' na druge, regionalne, ceste, ki nikakor niso mogle vzdržati prometa, ki se je tja preusmeril. ''Ko  je popoldan na avtocesti med Vrhniko in Brezovico prišlo do zastojev so priporočali izvoz z avtoceste prek priključka Vrhnika in kasneje tudi Logatca in nadaljevanje poti po vzporedni glavni cesti. Zastoje sem tudi sam videl, saj sem se vračal iz smeri Logatca proti Ljubljani,'' je povedal Koler in dodal, da je do zastojev kmalu nato prišlo tudi na tej cesti, po kateri promet poteka dvosmerno. Kot da to še ni dovolj, na odseku med Vrhniko in Brezovico že dalj časa na razdalji nekaj sto metrov potekajo obnovitvena dela in promet poteka izmenično enosmerno.

Kolar je za konec razložil, da Dars po zakonu zagotavlja varno vožnjo in ohranja prometne in var­nostne lastnosti ceste. ''Uporabnice in uporabnike avtocest in hitrih cest prosimo za razumevanje in jih pozivamo, naj bodo med vožnjo strpni in prilagodijo hitrost razmeram na cesti, pred zaporo in v njej pa strogo upoštevajo prometno signa­lizacijo. Tako bodo našim vzdrževalcem zagotovili varno in nemoteno delo.''

Da bi volk bil sit, koza ne more ostati cela

Vsak, ki kaj da na kolikor toliko udobno vožnjo po cesti, kjer ga v avtomobilu ne premetava kot vrečo krompirja se zaveda, da je treba cesto obnoviti slej ali prej. A ko ostane v železni kači, ki se vije in ji ni videti konca, večina pozabi, da bo, ne glede na to, kdaj se dela opravljajo, nekje nastala gneča (zaradi preobremenjenosti naših cest in glavnih vpadnic).