DZ tako predloga SDS sploh ne more obravnavati, dokler na plenarni seji ne odloči o usodi interventnega zakona ali pa vlada interventnega zakona ne umakne iz postopka, so v sporočilu za javnost navedli v omenjeni stranki.

Preberite članek iz tiskane izdaje: Janša predlaga desetodstotno znižanje plač funkcionarjev

Zato je po njihovem mnenju še toliko bolj "nerazumljivo in nespametno" ravnanje vodje poslanske skupine SDS, ko je na seji kolegija predsednika DZ zavrnil uvrstitev interventnega zakona na izredno sejo DZ. Če bi bil namreč zakon uvrščen na sejo, bi ga "lahko z amandmaji popravili v smeri, kot si to želi SDS".

Predlog premalo ambiciozen

Sicer pa v Zares ocenjujejo, da je predlog SDS, ki predvideva dodatnih osem do deset milijonov evrov prihrankov, "daleč premalo ambiciozen in poleg simbolnega predvolilnega učinka pomeni samo varčevanje pri kavi in cvetličnih aranžmajih. '' Zato vsem poslanskim skupinam vnovič predlagajo, da dosežejo soglasje o uvrstitvi interventnega zakona na izredno sejo DZ.

Predlagajo tudi, da bi interventni zakon na matičnem delovnem telesu popravili tako, da bi preložili usklajevanje plač v javnem sektorju, pokojnin, socialnih transferjev in napredovanj do sprejema rebalansa proračuna za leto 2012 oz. najpozneje do 1. julija prihodnje leto.

V Zares soglašajo tudi s tem, da bi plače funkcionarjev znižali za deset odstotkov, pri čemer bi bili sodniki izjema. Njim bi plače do sprejema rebalansa oz. najpozneje do 1. julija prihodnje leto samo zamrznili.

Izjemo za sodnike v Zares utemeljujejo z navedbo, da sodniki sicer so javni funkcionarji, vendar nimajo plač kot javni funkcionarji, ker ustrezna odločba ustavnega sodišča še ni realizirana. "Zato bi bilo nekorektno, da bi jim znižali plače, ki so v bistvu plače javnih uslužbencev in ne funkcionarjev," so še zapisali.

"Javno finančno premirje"

Zares ob tem predlaga vladi, naj čim prej skliče Ekonomsko-socialni svet in skupaj s strankami v parlamentu in socialnimi partnerji doseže neke vrste "javno finančno premirje", ki naj bi trajalo do sprejetja rebalansa proračuna, vendar ne več kot pol leta.

Kot poudarjajo, je dogovor in sprejem modificiranega interventnega zakona (ali kakšnega novega zakonskega predloga, če bo interventni umaknjen) nujen, ne samo zato, ker po konstituiranju novega DZ ne bo časa za posege v javne finance do začetka leta 2012, pač pa tudi in predvsem zaradi negativnih gibanj v zvezi z rastjo obresti zunanjega zadolževanja države.