Za kampanjo pred zadnjimi parlamentarnimi volitvami leta 2008 je največ denarja porabila LDS, in sicer dobrih 737.000 evrov. Sledile so ji SD (676.000 evrov), SLS (657.000) in SDS (641.000 evrov). Med parlamentarnimi strankami je v kampanjo pred tremi leti najmanj vložila SNS (dobrih 140.000 evrov).

"Stare" stranke letos vse po vrsti zatrjujejo, da bodo porabile manj denarja kot pred tremi leti, tudi nove se sklicujejo na skromnost. Konkretnejše številke so navedle SNS, ki napoveduje kampanjo za manj kot 50.000 evrov, TRS naj ne bi šel čez 10 tisočakov, Virantova lista pa ne čez 100.000 evrov. SD bo za kampanjo namenila največ polovico dovoljenega zneska, ki znaša dobrih 684.000 evrov. Še nekoliko manj - do 300 tisočakov - naj bi porabila SLS. V Zares pa napovedujejo kampanjo za "nekaj deset tisoč evrov oziroma toliko, kolikor nam bo uspelo zbrati".

Še več neposrednih stikov z volilci

Stranke so v predvolilnih kampanjah vedno poudarjale neposreden stik z volilci. Tako pred vsakimi volitvami po Sloveniji krožijo v strankarsko ikonografijo odeti avtobusi, v katerih se prevažajo vodilni predstavniki strank, ki se jim po terenu pridružijo kandidati v posameznih volilnih okrajih. Glede na napovedi bo letos neposrednega stika z volilci še bistveno več, saj nanj kot na čarobno formulo uspeha prisegajo tako tisti, ki jim javnomnenjske raziskave najbolje kažejo, kot tudi majhne stranke. "Veliko pozornost bomo namenili kampanji od vrat do vrat (door-to-door kampanja)," poudarjajo v SDS. "Najpomembnejša je neposredna komunikacija z volilkami in volilci po vsej Sloveniji," prisegajo v Jankovićevi Pozitivni Sloveniji. In napovedujejo pogovore predsednika stranke z volilci pod naslovom Pridem na čaj. "Naša volilna kampanja bo kampanja bližine," zagotavljajo v Zares. Neposredni komunikaciji z volilci na terenu dajejo prednost tudi v Hanžkovi TRS, ki se bo predstavljala še z brezplačnimi oglasi in plakati ter po spletnih socialnih omrežjih. Stranke pred letošnjimi volitvami izpostavljajo splet kot pomembno sredstvo za doseganje volilcev. Kot so nam dejali v SDS, bodo (tudi) po spletu poskušali približati svoj program državljankam in državljanom. LDS pa bo letošnjo volilno kampanjo začela z današnjo spletno konferenco na omrežjih Facebook in Twitter na temo večje enakopravnosti žensk in preprečevanja nasilja nad njimi.

Stranke se bodo po lastnih napovedih v letošnji predvolilni kampanji poskušale izogniti dragim TV-spotom oziroma jih bodo nekatere morda uporabile, vendar le, če jih bodo uporabili njihovi glavni tekmeci.

Slogani so še skrivnost

Večina naših sogovornikov nam včeraj še ni želela zaupati slogana predvolilne kampanje, kot tudi ne glavnih adutov na svojih listah. Vse to naj bi SDS razkrila na današnji konvenciji. Je pa njen prvak Janez Janša za STA včeraj že napovedal kandidaturo nekaterih znanih obrazov: Žige Turka, Elde Viler, Stojana Auerja, Katje Šoba, Andreja Širclja, Dimitrija Rupla, Andreje Valič, Marka Pogačnika in Helene Neudauer.

SLS je pohitela in včeraj že vložila svoje kandidatne liste. Na njih je poleg vseh sedanjih poslancev SLS tudi nekdanji direktor TE Šoštanj Uroš Rotnik, v stranki izpostavljajo nekatere nove obraze, med njimi predavatelja na univerzi v ameriški zvezni državi Georgia Larisa Gaiserja, pa nekdanjo državno prvakinjo v odbojki na mivki Andrejo Vodeb... Volilnega slogana SLS ne bo imela. "Delovnega načrta in vizije za prihodnji mandat SLS ne bo obremenjevala z izumetničenimi slogani," pravijo.

Prav tako slogana ne bodo imeli v stranki Zares, saj bo kampanjo zasnovala, tako da ga ne bodo potrebovali. So nam pa svoje slogane razkrili v Hanžkovi TRS, in sicer bodo volilce nagovarjali z "Bodi sprememba. Bodi TRS!" V Pozitivni Sloveniji bodo slogan Pozitivno, Slovenija! izpeljali iz imena stranke. SD pa bo šla s sloganom "Naprej".

Kar nekaj strank (Zares, SLS, Lista Virant, TRS, SNS) napoveduje, da za kampanjo ne bodo najemali zunanjih strokovnjakov in agencij. V SDS pravijo, da bodo sami pripravili večino aktivnosti, kdo bo poskrbel za preostali del aktivnosti, pa nam niso zaupali. SD o tem, koga bodo izbrali, še razmišlja, prav tako pogovori o tem še tečejo v LDS. Kot je znano, pa naj bi pri njihovi kampanji sodeloval nekdanji Pahorjev svetovalec za odnose z javnostmi Sebastjan Jeretič. Zoranu Jankoviću kampanjo vodi Agencija Arih, pri programskih vsebinah in odnosih z javnostmi mu svetuje Korpus.