Ministrstvo je kasneje zato za nadzor gradnje najelo zasebno podjetje, ki pa mu je plačalo tudi tisto, kar je pred tem naredila že ekipa ministrstva. Proračun za nadzor gradnje ladje bo stal skupno 108.000 evrov. Ob tem smo izvedeli tudi, da bojni komplet streliva za novo vojaško ladjo stane nekaj več kot 800.000 evrov, ladja pa bo porabila med 500 in 600 tonami goriva D2 na leto.Podjetju Germanische Lloyd Slovenija je obrambno ministrstvo plačalo 24.000 evrov za kakovostni prevzem I. In II. faze gradnje slovenske vojaške ladje, ki jo gradijo v Rusiji, čeprav je ta prevzem že dobra dva meseca pred tem opravila komisija obrambnega ministrstva. Tako se je glasila informacija, ki smo jo pridobili prejšnji teden.

Po preverjanju se je izkazalo troje. Prvič: V Rusiji so začeli graditi vojaško ladjo za Slovenijo, ne da bi imela Slovenija v ladjedelnici nadzornika, ki bi dnevno spremljal izvajanje del. Drugič: Obrambno ministrstvo je Germanische Lloyd Slovenija res plačalo za potrditev kakovostnega prevzema I. in II. faze gradnje ladje, čeprav GL Slovenija v času dejanskega kakovostnega prevzema, ki ga je 26. oktobra 2009 samostojno izpeljala komisija obrambnega ministrstva, sploh še ni imelo podpisane pogodbe z ministrstvom. Ta je bila podpisana šele 10. novembra 2009. In tretjič: Obrambno ministrstvo se je tudi pri izbiri Germanische Lloyd Slovenija izognilo javnemu razpisu, saj je tudi to podjetje izbralo po zaupnem postopku. Celotna vrednost pogodbe z GL Slovenija znaša 108.000 evrov.

Po Dnevniku dostopnih podatkih je bila komisija obrambnega ministrstva skupaj s predstavniki mornariškega odreda v Rusiji med 19. in 23. oktobrom 2009, da je opravila prevzem prvih dveh faz (trup in nosilne konstrukcije) gradnje vojaške ladje svetljak. Med prevzemom je slovenska komisija naletela na več težav pri pregledu ruske dokumentacije, izkazalo se je tudi, da nimajo zadovoljivega poznavanja ruskih standardov s področja ladijskih gradenj. Prav tako so naleteli na jezikovne ovire. Komisija je kljub temu potrdila prevzem trupa in nosilnih konstrukcij nove ladje. To je omogočilo nadaljevanje gradnje.

V novembru 2009 je obrambno ministrstvo izpeljalo naročilo zaupne narave, s katerim je najelo podjetje GL Slovenija za nadzor gradnje ladje v ladjedelnici ALMAZ. GL Slovenija je tako decembra 2009 izvedel potrditev I. in II. faze, ker je vidnost celotne konstrukcije to še omogočala. GL Slovenija je od ministrstva 29. decembra 2009 prejel plačilo 24.000 evrov. Aprila 2010 je GL Slovenija skupaj s predstavniki ministrstva za obrambo v Rusiji prevzel še III. fazo gradnje ladje, kar je po pogodbi prav tako vredno 24 tisočakov.

Pri prevzemanju IV. in V. faze bo GL Slovenija po pogodbi zaslužil po 30.000 evrov. Skupno je pogodba z ministrstvom vredna 108.000 evrov. GL Slovenija poslej v ladjedelnici vsakodnevno nadzoruje gradnjo ladje, so nam povedali na ministrstvu.