Na poskusnih poletih, ki so jih v tistem času opravile nekatere večje letalske družbe, niso ugotovili nevarnosti oziroma poškodb.

Nekatere evropske letalske družbe so zato začele razmišljati o tem, kako "pokriti" škodo oziroma komu pripisati odgovornost. Adria Airways je, kot pravi Tufek, zaradi prepovedi utrpela za skoraj dva milijona evrov neposrednih izgub, k temu pa prištevajo še posredno škodo. Povedal je, da so se odločili zahtevo za pomoč nasloviti na ministrstvo za promet, kar so storili že pred tednom dni. "Če nam bo država ugodila, se bo pomoč približala trem milijonom evrov. Minister Patrick Vlačič je bil naši prošnji doslej naklonjen," je optimističen Tufek. Dodal je še, da bo najverjetneje tudi evropska komisija zagovarjala idejo, da bi letalskim družbam države pomagale premagati nastalo škodo. Na ministrstvu za promet so včeraj potrdili, da si bo minister Vlačič prizadeval za pomoč Adrii, vendar šele po tem, "ko bo ugotovljena dejanska škoda". Odločitev o pomoči bo odvisna tudi od izida sestanka EU ministrov za promet, ki bo 4. maja v Bruslju.

Z vprašanjem, ali bi lahko bilo zapiranje zračnega prostora bolj selektivno in kdo je za to odgovoren, pa se v družbi Adria Airways ne ukvarjajo. "To bi bilo težko dokazati. Na prvem mestu je vedno varnost potnikov," je dejal Tufek. Tej trditvi so se pridružili tudi na ministrstvu za promet in podarili, da je bila odločitev za zaprtje "odgovorna". Tudi namestnik direktorja Kontrole zračnega prometa Slovenije Andrej Grebenšek je dejal, da se "z življenji potnikov ne moremo igrati". Po njegovem mnenju je bolje uvesti rigorozne ukrepe, kot pa da se zgodi nesreča: "Odločitev za zapiranje zračnega je bila primerna. Izkušenj z vulkanskim pepelom ni imel nihče in tudi naše poizvedovanje na agencijah v sosednjih državah, kjer so naprej poizvedovali pri njihovih sosedah, ni dalo boljših podatkov od teh, ki so prihajali od vulkanologov iz Velike Britanije. Na podlagi teh so se vsi odločili za zapiranje. Odkar je Slovenija samostojna država oziroma odkar sam pomnim, pa se vulkanski pepel nad Evropo v takšni obliki še ni znašel, zato tudi izkušenj s tem nismo imeli."