O dogodku v Slovenskih železnicah (SŽ) poteka preiskava, na "zaslišanju" pri vršilcu dolžnosti generalnega direktorja SŽ Aleša Tavčarja, sicer nadzornika družbe, pa naj bi bil v tem tednu tudi direktor vodenja prometa v SŽ Janko Pavlič. Tako na Pavliča kot tudi na odgovornega za notranjo kontrolo v SŽ Jovana Keka smo naslovili vprašanja v zvezi z incidentom, vendar odgovorov nismo prejeli.

V SŽ informacij ne dajejo, saj "preiskava še ni zaključena, je pa v zaključni fazi", zanikajo pa, da bi se moral Pavlič za nastali dogodek kakor koli zagovarjati pri Tavčarju. Poudarili so, da po "do zdaj ugotovljenih in preverjenih dejstvih in preiskovalnem gradivu vožnja in varnost vlaka 414 ter varnost potnikov niso bile ogrožene v nobenem trenutku".

Po trditvah naših virov naj bi trčenje obeh vlakov preprečila tehnika, kar pa v SŽ zanikajo. Na naše vprašanje, ali je za dogodek kriv človeški faktor, torej strojevodja vlaka 2276, ki ni upošteval signalizacije, so v SŽ odgovorili, da bo to ugotovljeno, ko bo preiskava zaključena. A hkrati so pojasnili, da je strojevodja vlaka 2276 po tistem, ko je za 45 metrov prevozil signalni znak, nepravilnost takoj opazil sam in vlak ustavil. Je torej strojevodja spregledal signalizacijo? Iz dokumentacije je razvidno le, da je vlak 2276 "iz neznanega razloga prevozil izvozni signal".

Naši viri opozarjajo, da sta se pred kratkim zgodila še dva podobna dogodka, in sicer na železniških postajah Litija in Preserje. Iz SŽ so nam sporočili, da sta bila letos le dva izredna dogodka povezana z neupoštevanjem signalizacije. Poleg omenjenega se je podoben incident zgodil 21. aprila, ko je vlak prevoznika Rail Cargo Austria (RCA) prav tako prevozil izvozni signal, ki ga ne bi smel, in sicer na postaji Logatec. Preiskava je pokazala, da je za dogodek odgovoren strojevodja prevoznika RCA, so dejali v SŽ.

Kot smo že poročali ta teden, so prometni inšpektorji med inšpekcijskim nadzorom v SŽ, ki so ga opravili po anonimni prijavi, ugotovili nepravilnosti pri usposobljenosti železničarjev, ki bi lahko ogrozile varnost železniškega prometa in s tem potnikov. Ugotovili so namreč, da je strokovni učitelj v mariborski sekciji za vleko napačno učil, da lahko ob nezmožnosti komunikacije z vlakovnim dispečerjem strojevodja prevozi znak stoj, kar pa je v nasprotju z veljavnimi varnostnimi predpisi.

Vprašanja smo naslovili tudi na ministrstvo za promet pod vodstvom Patricka Vlačiča, vendar od tam za zdaj odgovorov nismo prejeli. Zanimalo pa nas je, ali so seznanjeni s konkretnim in drugimi podobnimi izrednimi dogodki v SŽ.