UIRS bo v sklopu raziskave Informacijska tehnologija, urbana mobilnost in izboljšanje kakovosti življenja med drugim z medmrežno anketo in mobilnimi telefoni ugotavljal, kdo so kolesarji, katere poti ubirajo, kakšen je namen njihovega potovanja, kje so zmogljivosti infrastrukture preobremenjene in kje neizkoriščene. "Konkretni zbrani podatki bodo MOL pomagali pri nadaljnjem razvijanju kolesarske infrastrukture in drugih, s tem povezanih ukrepov," je na včerajšnji predstavitvi projekta Klikni svojo (kolesarsko) pot, ki bo trajal do oktobra, povedal Luka Mladenovič z UIRS. Po navedbah Smilje Repič Burger iz službe za razvojne projekte MOL je njihov namen ugotoviti, kakšne so razmere, potrebe, problemi in priložnosti za kolesarjenje kot obliko transporta oziroma obliko rekreacije v Ljubljani.

Zbiranje podatkov bo potekalo večinoma prek spleta. Uporabniki bodo lahko potovanje načrtovali prek aplikacije, tridimenzionalnega vizualizacijskega orodja Gaea+, ki ga je ustvarilo podjetje Xlab. Interaktivni zemljevid, ki spominja na priljubljeni Google Earth, po besedah Luke Muleja iz marketinškega oddelka Xlaba omogoča pridobitev najrazličnejših uporabnih informacij v kontekstu resničnega geografskega prostora, tudi v realnem času. Kolesarji lahko v zemljevid "vrišejo", po katerih cestah so obračali pedala, in izračunajo, koliko kilometrov so prevozili. Uporabniki lahko prav tako spremljajo dejanske razmere na cestah, si ogledajo posamezne stavbe, dobijo podatke o na primer komunalnih ali telekomunikacijskih napeljavah in razne turistične informacije. Na vprašanje, ali denimo "domača" računalniška oprema prenese vse kompleksne podatke, je Mulej zagotovil: "Teksture tega orodja, ki je preprost za uporabo, se nalagajo dovolj hitro."

Ker bodo anketo lahko reševali le obiskovalci omenjene spletne strani, se poraja dvom o tem, ali bodo raziskovalci zajeli ustrezen vzorec, namreč, iz nabora bi utegnili izpasti otroci in starejši občani, ki interneta večinoma ne uporabljajo. "Čeprav je projekt trenutno prilagojen tehnično naprednejšim uporabnikom, bi radi vključili čim širšo populacijo. Zato se povezujemo z drugimi partnerji, denimo Cindi Slovenija, ki pripravlja različne delavnice. Prav tako bomo projekt predstavljali na vseh dogodkih, povezanih s prometom," je napovedal Mladenovič. Pristavil je, da je bil že čas za novo raziskavo o dejanskih kolesarskih manevrih, saj so tovrstna potovanja nazadnje proučevali leta 2003.