Kot je danes na novinarski konferenci povedala vodja poslanske skupine Zares Cveta Zalokar Oražem, je podobno pobudo v koalicijsko usklajevanje vložila že poslanska skupina SD. Toda ta pobuda je po njenih ocenah usmerjena bolj v spodbujanje nakupa in je v interesu prodajalcev avtomobilov, manj pa je usmerjena v dosego okoljskih ciljev.

Predlog Zaresa pa po besedah Zalokar Oražmove temelji predvsem na načelih trajnostnega razvoja, je okoljsko naravnan. "Gre za dva različna koncepta, kako ravnati v primeru avtomobilske industrije, ki se v času recesije kaže kot pomemben gospodarski subjekt z močnim vplivom na vse ostale veje gospodarstva," je poudarila.

Sekretar poslanske skupine Zares Marjan Jarkovič je pojasnil, da teza, ki jo v predlogu zakonske novele uporabljajo v Zaresu, temelji na številu lani registriranih vozil v Sloveniji in njihovih emisij CO2 na kilometer. "Ugotovili smo, da je povprečna emisija CO2 vseh registriranih emisij v povprečju EU, okrog 159 gramov na kilometer, tržni deleži vozil glede na standarde EU do leta 2012 pa kažejo, da je delež vozil v najnižjem razredu izpustov, do 130 gramov, zelo skromen," je pojasnil.

Po Jarkovičevih ugotovitvah je bilo lani v Sloveniji v razredu z emisijami do 130 gramov izpustov CO2 na kilometer registriranih zgolj 10 odstotkov vozil, največ jih je bilo registriranih v razredu z emisijami od 130 do 160 gramov izpustov CO2 na kilometer. "Zaskrbljujoče pa je predvsem dejstvo, da je bilo v razredu z emisijami med 160 in 200 gramov na kilometer registriranih kar četrtina vozil," je poudaril in dodal, da te številke kažejo na to, da Slovenci kupujemo okolju zelo neprijazne avtomobile.

Poleg tega se po Jarkovičevih besedah tudi uvozniki in trgovci z avtomobili ne odzivajo na trend zviševanja emisij CO2. Da bi ta trend obrnili, je, tako Jarkovič, smiselno spremeniti obdavčitve. Zares tako predlaga, da se avtomobili z višjimi stopnjami emisij CO2 obdavčijo bolj od okolju bolj prijaznih avtomobilov in je oblikoval bolj rigorozno lestvico obdavčitve. Ta po njegovih ocenah pomeni pravo zeleno davčno reformo.

"Akcije ozaveščanja javnosti niso pripomogle k nakupom okolju bolj prijaznih vozil, z davki pa lahko dosežemo, da se tako trgovci kot kupci preusmerijo k okolju bolj prijaznim in energetsko manj potratnim avtomobilom," je še dejal.