Program prestrukturiranja s točkovnim sistemom za odpuščanje bo uprava uskladila s sindikatom in svetom delavcev, poimenski seznam odvečnih delavcev naj bi bil znan v mesecu dni. »Držali se bomo določil zakona, poskrbeli za odpravnine, iskali možnosti zaposlitve, se povezali z zavodom za zaposlovanje. Ne glede na mnenje zaposlenih, tudi jaz sočustvujem z njimi, mora biti odpuščanje za vsakega menedžerja poraz,« je dodal Ivan Štrelkar, a hkrati ponovil, da ta hip druge možnosti ni. »Drugače lahko podjetje propade. Krivca za trenutno stanje ne bi iskal, zagotovo pa se agonija vleče že deset let. Rešitev obstaja, sicer ne bi bil več tukaj. Prilagoditi se bo treba razmeram,« je še dejal Ivan Štrlekar.

Vzdušje v podjetju je, razumljivo, grozljivo napeto in neprijetno, kar je potrdil predsednik sindikata Dušan Ferjan, še vedno vidno pretresen zaradi visoke številke odpuščenih. »Naj gredo odgovorni med ljudi. Razumem mojstra, ki se mu upira, da bi moral sam narediti seznam ljudi, ki bodo na cesti! Nam je bilo tega res treba? Nihče ne ve, kdo in kako bo reševal socialne stiske. V našem območju ni služb. Za vsakim odpuščenim stoji človek z družino. Država ni dala toliko denarja za zapiranje delovnih mest. Nekdo bo moral prevzeti odgovornost, pa še odstopa ni ponudil nihče. Na krizo bi morali misliti prej, poskrbeti za nove programe. Razumem, da jadrnic ne moremo prodajati, lahko pa bi prodajali marsikaj drugega,« je prepričan Dušan Ferjan, ki od nove vlade pričakuje, da Elana ne bo reševala z denarjem, temveč s sposobnimi strokovnjaki, ki bodo znali upravljati podjetje.

Mnogi strokovnjaki menijo, da je razloge za propadanje Elana iskati v neprimernem lastniku (državi), nobena politika pa ni tako pogumna, da bi Elan prodala pravemu lastniku, saj naj bi bili Slovenci preveč čustveno navezani na to blagovno znamko. »Ne poznam nobenega uspešnega navtičnega podjetja v državni lasti. Lani je bilo čudovito leto za navtični posel, le v Elanu so poslovali slabše,« je povedal Japec Jakopin, solastnik uspešnega in Elanu sosednjega Seawaya. »Zelo nehvaležno je komentirati vzroke za tako stanje Elana, dejstvo pa je, da zaradi recesije ljudje ne bodo več kupovali nenujnih stvari in sem spadajo tako smuči kot plovila. Ker smo razvojno podjetje, krize pri nas še ni, se pa nanjo moramo pripraviti in smo zato zelo previdni,« je dodal Jakopin, ki je pripravljen zaposliti nekaj Elanovih delavcev, koliko in kdaj, pa še ne more povedati.

Da Elan potrebuje pravega lastnika, ki bi bil vpet v mednarodne tokove, je prepričan tudi nekdanji član tako imenovane Koržetove uprave Elana Primož Finžgar: »A prodati Elan danes bi bilo tvegano za vsako vlado, pa še vreden ni veliko. Politika je bila vedno vključena v kadrovanje in danes so vidne posledice, ko druge rešitve kot zmanjševanje števila zaposlenih kratkoročno res ni.«

Konkretnega odgovora, ali bo vlada Boruta Pahorja ugriznila v kislo jabolko, od njegovega tiskovnega predstavnika nismo dobili. »Država se bo umikala iz gospodarstva, deleži pa se bodo prodajali le, če bo to tržno smiselno, če se najde pravi kupec, in ne za vsako ceno,« je splošno oceno podal Sebastijan Jeretič.