Na železniški postaji na Jesenicah sta ob 14.30 trčila tovorni in potniški vlak, po prvih podatkih Slovenskih železnic pa se je nesreča zgodila potem, ko je potniški vlak s smeri Jesenic speljal s postaje v smeri proti Novi Gorici, v tistem trenutku pa je na postajo iz ljubljanske smeri pripeljal tovorni vlak. Vlaka sta torej trčila med gibanjem. Kot je pojasnil predstavnik za odnose z javnostmi na Slovenskih železnicah Marko Tancar, se je lokomotiva tovornega vlaka, ki je prevažal premog v Avstrijo, iztirila.

Sprožili protokol za masovne prometne nesreče

Poškodovane v železniški nesreči na Jesenicah so z reševalnimi vozili prepeljali v Splošno bolnišnico Jesenice. Vse pa so v bolnišnici, kjer so tudi sprožili protokol za masovne prometne nesreče, že oskrbeli.

Kirurginja Petra Rupar, ki je v jeseniški bolnišnici vodila posredovanje, je pojasnila, da so v bolnišnici 20 minut do 15. ure, to je približno deset minut po nesreči, prejeli obvestilo, da se je zgodila železniška nesreča z velikim številom poškodovanih. Ob 15. uri so v bolnišnico začeli dovažati poškodovane, ki jih je bilo skupaj 32.

Ena izmed poškodovank je bila zaradi znakov poškodbe hrbtenice s helikopterjem takoj odpeljana v ljubljanski klinični center. Med tistimi, ki so jih obravnavali v jeseniški bolnišnici, je bilo po besedah Ruparjeve osem hudo telesno poškodovanih. Dva izmed njih pa sta bila za nadaljnjo zdravljenje ugotovljenih poškodb obraznih kosti v večernih urah naknadno premeščena v Ljubljano.

V jeseniški bolnišnici na zdravljenju ostaja šest huje poškodovanih potnikov, ki pa niso v življenjski nevarnosti, so sporočili iz bolnišnice, kjer so ob nesreči sklicali več ekip medicinskega osebja. Ugotovili so, da so poškodovani potniki utrpeli največ poškodb glave, obraza in vratu.

Ostali izmed skupaj 32 poškodovanih so utrpeli lahke telesne poškodbe in so bili po pregledu ter bolnišnični oskrbi že odpuščeni v domačo oskrbo. Nekateri lažje poškodovani so novinarjem tudi spregovorili o svoji izkušnji. Tako so pojasnili, da je nenadoma treščilo in so popadali po tleh. Sami so tudi na silo uspeli odpreti vrata vlaka, da so nato reševalci lažje in hitreje prišli do njih.
Vseh 32 poškodovanih izven življenjske nevarnosti

Ena izmed poškodovank je bila zaradi znakov poškodbe hrbtenice s helikopterjem takoj odpeljana v ljubljanski klinični center. Med tistimi, ki so jih obravnavali v jeseniški bolnišnici, je bilo po besedah Ruparjeve osem hudo telesno poškodovanih, enega izmed njih so naknadno tudi prepeljali v Ljubljano. Vsi poškodovani pa so izven življenjske nevarnosti.

Ostali izmed skupaj 32 poškodovanih so utrpeli lahke telesne poškodbe in so večinoma bolnišnico lahko že varno zapustili. Nekateri lažje poškodovani pa so novinarjem tudi spregovorili o svoji izkušnji. Tako so pojasnili, da je nenadoma treščilo in so popadali po tleh. Sami so tudi na silo uspeli odpreti vrata vlaka, da so nato reševalci lažje in hitreje prišli do njih.

Ali je strojevodja spregledal rdečo luč?

Do nesreče je po poročanju spletnega Dela prišlo, ker naj bi sprevodnik potniškega vlaka strojevodji dal znak za pripravljenost za odhod, strojevodja pa je kljub rdeči signalni luči odpeljal s postaje. Ko je opazil, da bosta vlaka trčila je odprl vrata strojevodske kabine in skočil v potniški prostor.

Na kraju nesreče je tudi gasilska reševalna služba Jesenice, vodja izmene Robert Prešeren pa je za STA povedal, da so takoj po prihodu na kraj nesreče, skupaj z reševalci začeli oskrbo ponesrečenih in s prevozi ponesrečenih v Splošno bolnišnico Jesenice.

"Ko je bilo reševanje končano smo postavili pod tovorni vlak posode, ker je iztekala zavorna tekoča in tekočina akumulatorjev. To je sedaj sanirano, ne izteka več, do nadaljnjega pa moramo sedaj gasilci počakati, dokler ne pridejo situacije oceniti strokovnjaki iz železnice," je dodal Prešeren.

Vzrok nesreče bo pokazala preiskava

Vzroki železniške nesreče na Jesenicah bodo znani po podrobni preiskavi, ki bo potekala v prihodnjih dneh. Ko bodo znani izsledki preiskave, pa bo jasno tudi, ali je treba uvesti kakšen ukrep, da se podoben dogodek ne bi več ponovil. Ob tem še vedno velja, da je na železnicah varnost visoka, je poudaril minister za promet Patrick Vlačič.

"Vzrokov nesreče ta trenutek še ni moč ugotoviti in komentirati," je ob ogledu kraja nesreče pojasnil Vlačič in dodal, da bodo preiskovalci ministrstva za promet ter preiskovalna ekipa iz Slovenskih železnic natančno preverili, kaj se je danes zgodilo na železniški postaji na Jesenicah. Tudi policisti še opravljajo ogled kraja nesreče in zbirajo obvestila, da bi ugotovili, zakaj sta se oba vlaka znašla na istem tiru.

"Danes ti izsledki zagotovo ne bodo znani, saj je treba govoriti z vsemi pričami, preveriti vso signalizacijo, komunikacijo med strojevodji in nadzornimi centri, opraviti ogled kraja in pridobiti analize vlakov," je pojasnil tiskovni predstavnik Policijske uprave Kranj Leon Keder, ki ni mogel napovedati, koliko časa bo preiskava potekala.

Ne pogoste, a na vsak način preprečiti

"Vsako takšno nesrečo se natančno razišče in se ugotovi, kaj so bili vzroki zanjo ter če so izsledki taki, ki kažejo, da bi lahko prišlo do ponovitve nesreče, se tudi spremeni predpise in ukrepe na železnicah," je zagotovil Vlačič. Pojasnil je, da sicer železniških nesreč v primerjavi z nesrečami v cestnem prometu ni veliko, je pa vsaka taka nesreča problematična, ker je v njej veliko udeleženih.

"Takšne nesreče sicer niso pogost pojav, seveda pa do njih sploh ne bi smelo priti. Podrobno bomo preučili vzroke in izvedli vse ukrepe, da se taki primeri ne bodo več ponovili," je zagotovil generalni sekretar Slovenskih železnic Igor Hribar, ki prav tako o vzrokih nesreče in o višini škode zaenkrat ni želel špekulirati. Sicer pa Slovenske železnice obžalujejo, da je "prišlo to tega izrednega dogodka, saj smo vendarle družba, ki nam je varnost v prometu prioriteta in tisto, za kar moramo najprej poskrbeti".