"Upamo, da burja ne bo tako močna kot lani, ko je dosegla rekordnih 208 kilometrov na uro. Lanskoletne izkušnje so nas izučile, tako da smo vzeli resno priporočila Agencije RS za okolje. Gasilci in drugi so v pripravljenosti, če bo treba pomagati. Včerajšnja burja, ki je v popoldanskih urah dosegla več kot 120 kilometrov na uro, ni naredila škode, nekaj težav je povzročila le v prometu," je povedal Igor Benko, poveljnik občinskega štaba za civilno zaščito v ajdovski občini. Župan Marjan Poljšak pa je dodal, da bodo v šolah in vrtcih za tiste, ki ne bodo imeli varstva doma, organizirali dežurstva, medtem ko šolski avtobusi ne bodo vozili.

Katarina Ambrožič, vodja oddelka za družbene dejavnosti v ajdovski občini, pa je ob napovedi orkanske burje opozorila, da se je ponovno izkazalo, kako nujna je obnova Osnovne šole Danila Lokarja. "Pred kratkim smo prejeli poročilo Inštituta ZRMK o varnosti strešne konstrukcije ene izmed stavb. Med drugim so zapisali, da v primeru sunkov burje nad 150 kilometrov na uro priporočajo zaprtje objekta. Tako kot mnoge druge občine namreč tudi mi že dve leti čakamo, da bo šolsko ministrstvo objavilo razpis."

Največ težav ob burji imajo tuji avtoprevozniki

Ob vsakokratnih nevarnih vremenskih razmerah na Primorskem se nevšečnosti dogajajo tudi avtoprevoznikom, predvsem tujcem. V enem od največjih oskrbnih središč za tovornjake na slovenskem avtocestnem križu, ki se nahaja ob ajdovski obvoznici in je v lasti družbe Slo-Car, so povedali, da imajo na voljo še okrog 250 parkirnih prostorov za kamione, ki bodo morebiti izločeni iz prometa zaradi burje.

Direktor in lastnik podjetja Slo-Car Milan Slokar je ob tem opozoril, da na žalost še vedno nimajo sklenjenega nobenega dogovora o sodelovanju z Darsom, kar bi tujim šoferjem bistveno olajšalo bivanje v izrednih razmerah. "Ob izločanju tovornjakov zaradi močne burje predvsem tujci po navadi ne vedo, za kaj sploh gre, saj jih Dars najprej izloči s ceste, potem pa šoferjev nihče ne obvesti, kdaj lahko gredo naprej," opozarja Slokar in dodaja: "Ker imamo tudi sami kamione, vemo, kako je to urejeno v tujini. Tam plačamo avtocesto, v ceno pa sta vključena tudi parkirišče in kompletna oskrba v primeru izrednih situacij. Pri nas pa so ubogi šoferji primorani stati sredi ceste in so prepuščeni sami sebi."

Medtem ko na Darsu zatrjujejo, da je oskrbno središče zanje predrago, v družbi Slo-Car pravijo, da se nihče z Darsa z njimi o tem sploh ni pogovarjal. "Očitno nimajo nobenega interesa, saj smo jim ponudili tudi poskusno dobo, ki bi bila brezplačna, ampak jih tudi to ni pritegnilo. Edini z Darsa, ki nas je obiskal, je bil človek iz njihove vzdrževalne službe, ki ni kompetenten za sklepanje kakršnih koli dogovorov," pojasnjuje Slokar in dodaja, da bodo tujcem kljub temu v svoji prometni pisarni še naprej nudili vse potrebne informacije in jim proti plačilu omogočili parkiranje.