Točne hitrosti v trenutku, ko je vlak iztiril, niso mogli ugotoviti. Opozorili pa so, da tovrstni vlak lahko iztiri le pri hitrosti najmanj 130 kilometrov na uro, je poročal spletni portal Index.hr.

Kot kažejo podatki, je strojevodja na 298. kilometru železniške proge od Zagreba proti Splitu zmanjšal hitrost na 24 kilometrov na uro, nato pa so kolesa zablokirala, a je vlak še naprej drsel po tračnicah. Štiri minute kasneje je iztiril, strokovnjaki pa so ugotovili, da je vlak nenadzorovano v treh minutah in 46 sekundah prevozil šest kilometrov in 245 metrov s povprečno hitrostjo 99,5 kilometra na uro.

Zdaj je nedvomno dokazano, da je za nesrečo krivo protipožarno sredstvo retardant, ki so ga pred nesrečo nanesli na progo, je objavil Jutarnji list na svoji spletni strani. Dodali so, da so danes na splitskem sodišču dobili omenjene izide, ki so jih ugotovili strokovnjaki zagrebškega centra za kriminalistiko pri notranjem ministrstvu.

Strokovnjaki so prejšnji teden objavili, da je bil vlak tehnično brezhiben ter da je bil vzrok nesreče omenjena kemikalija, ki so jo nanesli na progo zaradi uničevanja plevela in se je spremenila v vosku podobno drsečo snov. V nesreči je umrlo šest ljudi, še 55 pa jih je bilo ranjenih.

Preiskovalni sodnik je konec julija odredil enomesečni pripor za tri osebe, ki jih sumijo odgovornosti za najhujšo železniško nesrečo od osamosvojitve Hrvaške. V splitskem priporu je direktor sektorja za ekologijo in zaščito v podjetju Hrvaške železnice Infrastruktura Ivan Medak, vodja protipožarne zaščite v tem podjetju za območje Splita Drago Rogulja in lastnik zagrebškega podjetja Intrade, ki je prodalo sporni retardant hrvaškim železnicam, Ivan Tomašković.