"ECB bo naredila vse potrebno, da zagotovi cenovno stabilnost. Ostala bo neodvisna in vedno bo delovala znotraj svojega mandata. Vendar pa je treba razumeti, da moramo za izpolnjevanje mandata včasih iti dlje od standardnih ukrepov denarne politike," je bil jasen Italijan na čelu osrednje denarne ustanove območja evra.

"Ko so trgi razdrobljeni in pod vplivom nerazumnih strahov, naši signali denarne politike ne morejo enakovredno doseči državljanov po evrskem območju. Takšne blokade moramo odpraviti, da lahko zagotovimo enotno denarno politiko in s tem cenovno stabilnost za vse državljane območja skupne valute," je nadaljeval Draghi.

"To lahko včasih zahteva izredne ukrepe, a to je naša odgovornost centralne banke za celotno območje evra," je dodal.

Draghi je s temi besedami odgovoril na očitke iz nemških logov, da ECB z odkupovanjem državnih obveznic ranljivih članic območja evra presega svoj mandat, pretirano popušča interesom nekaterih držav in uporablja napačna zdravila za reševanje krize ter s tem ustvarja kulturo odvisnosti članic od centralne banke.

Predsednik ECB je v svojem prispevku poudaril tudi, da za rešitev krize niso potrebne skrajne rešitve. Po njegovem mnenju tako ni potrebna ne federacija evropskih držav ne razpad območja evra in vrnitev na nacionalne valute.

"Tisti, ki želijo iti nazaj, ne razumejo pomena evra. Tisti, ki pravijo, da je le polna federacija trajnostna rešitev, pa letvico postavljajo previsoko. Kar potrebujemo, je postopen in natančno strukturiran načrt za dokončanje gospodarske in denarne unije. To bi evru dalo stabilne temelje, ki jih zasluži," je svoje poglede pojasnil Draghi.

Pri tem je spomnil na načrt, ki ga pripravlja skupaj s predsednikom Evropskega sveta Hermanom Van Rompuyem, predsednikom Evropske komisije Josejem Manuelom Barrosom in šefom evroskupine Jeanom-Claudom Junckerjem. Ta vključuje bančno in fiskalno unijo ter krepitev ekonomske in politične unije. Zadnja pomeni predvsem okrepljen politični nadzor nad spoštovanjem skupnih pravil ob večji demokratični legitimnosti odločanja v EU.

Za uspeh tega načrta po njegovih besedah politična unija, za katero se zavzemajo predvsem v Nemčiji in skoraj gotovo terja zahtevne in dolgotrajne spremembe temeljne pogodbe EU, ni predpogoj, temveč se morajo omenjeni stebri nove ureditve oblikovati vzporedno.