Minister Šušteršič je ponovil, da so priporočila za Slovenijo pričakovana in izražajo priznanje za stvari, ki jih je vlada napravila v zadnjih mesecih, torej prve korake k uravnoteženju javnih financ.

Obenem pa je v priporočilih opozorilo, da je treba usmeriti pozornost v dejansko izpolnitev ciljev v naslednjem naslednjem letu ter zagotovitev ustreznega srednjeročnega fiskalnega okvira in fiskalnega pravila, po možnosti v ustavi.

Poleg tega pa so po Šušteršičevih besedah tu še priporočila iz preteklih let za področja, kjer vlada v nekaj mesecih še ni mogla doseči sprememb - področje dokapitalizacije bank, pokojninska reforma, reforma trga dela in izboljšanje poslovnega okolja.

Minister je pojasnil, da je Slovenija določene popravke predlagali že v postopku usklajevanja in da je opozorila na več stvari. Dosegla je na primer to, da se je popravil tisti del besedila, ki je prej govoril o neambicioznosti pri naporih za dokapitalizacijo bank.

Šušteršič je izpostavil še to, da je pri vprašanju upokojitvene starosti sedaj poudarek na dejanski starosti, pri kateri se ljudje upokojujejo, kar je po njegovih besedah pomembno, saj je dejansko starost mogoče povečevati z zelo veliko različnih ukrepov.

Ministri so danes tudi opredelili smernice za pripravo korekcijskih mehanizmov, ki jih morajo podpisnice fiskalnega pakta zagotoviti za samodejno ukrepanje v primeru prevelikih primanjkljajev.

Te smernice predvidevajo jasno določene pogoje in pravila za uporabo teh popravljalnih mehanizmov, da naj odstopanje primanjkljaja od začrtane poti ugotavljajo neodvisne institucije, na primer fiskalni svet, in jasno klavzula o tem, kdaj lahko država od teh ciljev odstopi. Eden od razlogov je lahko na primer recesija.

Te smernice so "zelo v skladu z logiko, ki smo jo tudi kot vlada zagovarjali, ko smo predlagali fiskalno pravilo za slovensko ustavo", je poudaril minister Šušteršič in ocenil, da se bo v naslednjem mesecu ali dveh pokazalo, ali je v Sloveniji fiskalno pravilo mogoče zapisati v ustavo.

Pri tem je minister vnovič poudaril, da bi bilo to najbolj primerno, saj bi s tem načelo vzdržnosti javnih financ postavili na ustavno raven ob bok drugim zelo pomembnim načelom. Spomnil je tudi, da je šel ta predlog že dvakrat čez ustavno komisijo in da je dobil tudi pozitivno mnenje strokovne skupine.

Če bodo poslanci fiskalno pravilo potrdili, potem čaka Slovenijo še pisanje dveh zakonov - ustavnega zakona o izvajanju fiskalnega pravila in sprememba zakona o javnih financah. To je po ministrovih besedah možno narediti do konca leta, a določenega evropskega roka za to ni.

Finančni ministri ustavili postopka proti Bolgariji in Nemčiji in odpravili kazen za Madžarsko

Finančni ministri EU so danes v Luksemburgu ustavili postopka zaradi presežnega javnofinančnega primanjkljaja proti Nemčiji in Bolgariji. Poleg tega so umaknili odločitev o kaznovanju Madžarske z zamrznitvijo evropskih sredstev z januarjem prihodnje leto, ker ni ustrezno ukrepala za zmanjšanje primanjkljaja.

Postopka proti Nemčiji in Bolgariji so ministri ustavili, saj sta državi svoja javnofinančna primanjkljaja zmanjšali pod tri odstotke bruto domačega proizvoda, kar kot zgornjo mejo določajo evropska proračunska pravila, opredeljena v paktu za stabilnost in rast.

V postopku ostaja Slovenija

V postopku zaradi presežnega javnofinančnega primanjkljaja tako ostaja še 21 članic unije, med njimi tudi Slovenija. Med redkimi članicami, ki niso v postopku, so poleg Nemčije in Bolgarije še Finska, Luksemburg, Švedska in Estonija.

Poleg tega so se ministri odločili, da umaknejo marčno odločitev o zamrznitvi okoli pol milijarde evrov evropskih sredstev za Madžarsko z januarjem 2013, če država do junija ne bo ustrezno ukrepala za zmanjšanje presežnega primanjkljaja.

Ocenili so namreč, da Madžarska za odpravo primanjkljaja ukrepa ustrezno. Država sicer še vedno ostaja v postopku zaradi prekomernega primanjkljaja. Madžarska je bila prva, ki ji je zaradi javnih financ grozila zamrznitev sredstev iz kohezijskega sklada, vzpostavljenega leta 1994.