Evropski državljani in podjetja vsako leto v drugo državo članico prepeljejo okoli 3,5 milijona vozil, ki jih morajo registrirati v skladu z nacionalno zakonodajo. Zaradi različnih nacionalnih predpisov in zahtev je postopek registracije v EU še vedno zapleten in zamuden; v povprečju traja pet tednov in stane okoli 400 evrov.

Komisija zato predlaga, da bi obveznost ponovne registracije vozil iz druge države članice EU omejili le na določene primere. Med predlaganimi ukrepi je tudi poenostavitev upravnih formalnosti pri ponovni registraciji vozil v EU, na primer pri spremembi bivališča ali nakupu rabljenega vozila iz druge države članice.

Resigistriraš tam, kjer imaš stalno bivališče

Predlog Bruslja uvaja načelo, da mora biti vozilo registrirano v državi članici, kjer ima lastnik stalno bivališče. To pomeni, da druga država članica od lastnika ne more zahtevati ponovne registracije vozila, četudi v njej živi daljše obdobje.

Ukrepi še predvidevajo, da bodo podjetja, ki oddajajo vozila v najem, lahko v času dopustov prepeljala vozila iz druge države članice brez ponovne registracije, s čimer se bodo predvidoma znižale tudi cene najema vozil.

Lažje bi izsledili ukradena vozila

Poleg tega bi organi za registracijo vozil okrepili medsebojno sodelovanje za lažjo izsleditev ukradenih vozil, tako da registracija ukradenega vozila v drugi državi članici ne bi bila več možna.

"Enostavnejši predpisi za čezmejno registracijo vozil in zmanjšanje administrativnih bremen bodo olajšali delovanje enotnega trga, ki je gonilo rasti in delovnih mest," je poudaril predsednik Evropske komisije Jose Manuel Barroso. O predlogih komisije bosta še razpravljala Evropski parlament in Svet EU. Po njegovi potrditvi bodo imele države članice na voljo eno leto, da se pripravijo na nove postopke v zvezi z registracijo vozil.