Če namesto osebe XY vstavite ime in priimek avtorja pričujočega zapisa, je zgoraj opisan dogodek, ki se mu je v zadnjih desetih letih primeril kar nekajkrat. Če bi naletel na bolj "zoprnega" policista, bi ga torej očitno lahko že nekajkrat oglobil, a je odstranjevanje kontaktne leče doslej zaleglo. Sicer pa gre pri vsem skupaj bolj kot za kar koli drugega za nekaj dodatnih besed v vozniškem dovoljenju (ki so medtem že tudi zapisane). Bolj nevarno in neodgovorno je početje, ko nekdo, ki bi zaradi slabšega vida moral voziti z očali ali kontaktnimi lečami, tega sploh ne počne.

Kazen je 120 evrov

Danes je število ljudi, ki zaradi modernega načina življenja vidijo slabše in zato potrebujejo korekcijska sredstva za izboljšanje vida, vse večje, v času, ki ga preživimo za volanom avtomobila, pa je zaradi varnosti vseh udeležencev v prometu še posebno pomembno, da vidimo ostro in razločno. Če kdo, ki bi moral voziti z očali ali kontaktnimi lečami, tega ne počne, je to od njega torej skrajno neodgovorno. Zato je predpisana globa za tak prekršek (stori ga voznik, ki ravna v nasprotju s prvo, drugo ali šesto alinejo prvega odstavka 138. člena zakona o varnosti cestnega prometa, te pa govorijo, da sme motorno vozilo voziti oseba, ki je telesno in duševno zmožna voziti vozilo, je dopolnila starost za vožnjo vozil in uporablja pripomočke za vožnjo, ki so vpisani v njenem vozniškem dovoljenju), ki znaša vsega 120 evrov, precej nizka.

Prav tako je zanimivo, da policija ne vodi evidence voznikov, ki za vožnjo uporabljajo korekcijske pripomočke vida (po grobi oceni naj bi jih bilo manj kot 50 odstotkov), in tudi nima podatkov o prometnih nesrečah v povezavi z (ne)nošenjem korekcijskih očal ali kontaktnih leč. Podatki bi bili zagotovo zelo zanimivi in morda tudi presenetljivi.

Nataknite si sončna očala

Če morajo korekcijska očala nositi le tisti, ki vidijo slabše, pa je za vse voznike v času lepega sončnega vremena priporočljiva uporaba sončnih očal. Ko je sonce močno, so lahko svetlobni odboji in bleščanje namreč precej moteči, sončna očala pa pri tem precej pomagajo. Pri tistih, ki nosijo kontaktne leče ali pa korekcije vida sploh ne potrebujejo, težav z njihovo uporabo ni, smiselna pa je vožnja s sončnimi očali z največ 60- do 70-odstotno zatemnitvijo. Novejše tehnologije omogočajo tudi samodejno zatemnitev korekcijskih stekel, ki pa se lahko med vožnjo, da je ta še varna, zatemnijo do največ 20 odstotkov.

"To pomeni, da morajo očala prepuščati vsaj 80 odstotkov svetlobe, če hočemo zagotoviti varnost pri vožnji skozi predore in podobno," pravi Neva Marušič, dr. med., specialistka medicine dela, prometa in športa. Poleg sončnih očal znajo biti koristen pripomoček za vse voznike tudi posebna očala za nočno vožnjo (prilagojena so skromni svetlobni jakosti), ki so jih predstavili pred kratkim, a se njihova uporaba, tudi zaradi visoke cene, za zdaj ni zelo razširila.