9. avgusta 2013 je neurje na območju Elektra Ljubljana povzročilo sedem prekinitev dobave električne energije na visokonapetostnem omrežju, kar 42 prekinitev na srednjenapetostnem omrežju ter povzročilo celo požar v razdelilni transformatorski postaji Ribnica. Na celotnem območju Elektra Ljubljana je sistem Scalar zabeležil devet udarov strel v srednjenapetostne naprave, ki so neposredno povzročile izpad električne energije, ter še 1878 udarov strel, ki niso bliskale tako blizu, da bi lahko z gotovostjo trdili, da so tudi neposredno vplivale na izpad. Samo na območju nadzorništva Domžale je sistem zabeležil 140 udarov strel.

Zaradi težav, ki jih je povzročilo neurje, smo tako 9. avgusta v Center za odpravo okvar (CON) prejeli kar 676 telefonskih klicev. Večje število sočasnih klicev (v posameznih trenutkih tudi do 19) pa je na telefonskih zvezah Elektra Ljubljana povzročilo daljše čakalne vrste. V Elektru Ljubljana se dobro zavedamo, da dolgotrajni izpadi električne energije za naše odjemalce lahko pomenijo resnejše nevšečnosti, zato smo, da bi številne težave čim hitreje odpravili, tega dne aktivirali vse razpoložljive ekipe, vpoklicali smo tudi vse monterje, ki so se lahko tega dne predčasno vrnili z dopusta.

Neurje je Domžale zajelo v popoldanskih urah, okvare so se pojavljale med 15.30 in 23. uro. V tem času so naši delavci na tem območju opravili kar 17 intervencij, do okvare je prišlo tudi na transformatorski postaji Pšata, kjer je pregorela srednjenapetostna varovalka na transformatorju. Sistem tovrstnih napak ne beleži sam, zato se naše ekipe odzovejo takoj, ko nas odjemalci obvestijo o okvari. Potem ko je dežurno osebje DE Okolica prejelo obvestilo, je bila okvara odpravljena prej kot v eni uri.

Ob tem bi radi izpostavili, da je Elektro Ljubljana pred časom vzpostavil Center za odpravo okvar (CON), ki osebje na terenu obvesti tudi o okvarah, o katerih nas obvestijo sami odjemalci. Z vzpostavitvijo CON so pridobili predvsem odjemalci, ki nas lahko o napaki na omrežju obvestijo takoj, ne da bi jim bilo treba čakati na odziv dežurnih elektromonterjev na terenu, ki se jim zaradi dela na neposredne klice strank pogosto ne uspe odzvati.

Tehnologija nam omogoča spremljanje pojavov, kot so udari strel – te podatke v Elektru Ljubljana tako tudi s pridom uporabimo pri lociranju in čim hitrejšem odpravljanju okvar. Z gotovostjo pa lahko trdimo, da vzrok za morebitne izpade električne energije ne tiči v preveč občutljivih zaščitnih napravah, ki ob udaru strele v bližino naprav izključijo električno energijo. Zaščitne naprave so namreč namenjene temu, da se pravočasno odzovejo na nepravilne spremembe v omrežju ter tako zaščitijo lastnino in včasih celo življenja.

Mateja Pečnik, vodja službe za marketing in komuniciranje