Delovanje izdajatelja SIGEN-CA pri upravljanju digitalnih potrdil, ki jih lahko pridobijo posamezniki, določa Politika SIGEN-CA za spletna kvalificirana digitalna potrdila za fizične osebe (objavljena na strani http://www.sigen-ca.si/politika-sigen-ca-fizicne-osebe.php). Ta poleg pravil delovanja izdajatelja določa tudi njegove dolžnosti, kakor tudi dolžnosti uporabnikov digitalnih potrdil.

Na informativnih spletnih straneh izdajatelja je bilo pri elektronskih vlogah za pridobitev novega digitalnega potrdila res napačno navedeno, da je rok za pridobitev podatkov za prevzem digitalnega potrdila deset dni od oddaje pravilno izpolnjenega zahtevka namesto od njegove odobritve, kot je določeno v zgoraj navedeni politiki. Omenjeno napako smo že odpravili ter vse vpletene (Enotni kontaktni center, zaposlene uslužbence) ponovno seznanili, da je rok za izdajo podatkov za prevzem potrdila deset dni od odobritve zahtevka in ne deset delovnih dni oz. deset dni od oddaje zahtevka.

Vendar v konkretnem primeru, ki ga bralka Olga Pintar opisuje v članku, je ta ob elektronski oddaji zahtevka potrdila, da je bila seznanjena z omenjeno politiko delovanja izdajatelja SIGEN-CA, v kateri je naveden pravilni rok za izdajo podatkov za prevzem potrdila.

V zvezi z njeno pripombo o povečanem številu izdanih potrdil lahko navedemo podatek, da je izdajatelj digitalnih potrdil SIGEN-CA samo v prvih 20 dneh letošnjega leta izdal podatke za prevzem potrdila 5400 prihodnjim imetnikom (posameznikom in zaposlenim pri poslovnih subjektih).

Poleg tega trditev Pintarjeve, ki navaja: »Danes smo 15. januarja 2014, pa avtorizacijske kode po pošti še vedno nisem prejela. Dokumente za davčno, ki se lahko oddajo po pošti, sem poslala po pošti, ostali pa čakajo. Sedaj čakam, kaj bom prej prejela: avtorizacijsko kodo od SIGEN-CA ali kazen od davčne zaradi nepravočasno oddanih dokumentov.«, ne drži. Avtorizacijska koda je bila Pintarjevi na podlagi preverjanja podatkov, navedenih na zahtevku za pridobitev potrdila, na njeno prošnjo izjemoma posredovana po telefonu že 14. januarja, saj naj bi potrdilo nujno potrebovala. Uporabnica je digitalno potrdilo uspešno prevzela še istega dne, o čemer je s povratnim klicem seznanila tudi izdajatelja SIGEN-CA.

Ne glede na to pa do zadrege z dostavo avtorizacijske kode sploh ne bi prišlo, če bi Pintarjeva upoštevala določila politike SIGEN-CA glede spremembe elektronskega naslova, saj bi morala potrdilo z neveljavnim e-naslovom preklicati oziroma ga nadomestiti z novim. V tem primeru bi od izdajatelja SIGEN-CA dva meseca pred potekom veljavnosti digitalnega potrdila prejela obvestilo o njegovem skorajšnjem preteku, tako pa ji je bilo to obvestilo posredovano na njen prejšnji, neveljavni elektronski naslov.

Alenka Klepac

vodja službe za odnose z javnostjo

Ministrstvo za notranje zadeve RS