Na deficit kisika vplivajo različni dejavniki, tudi kapi in požari. Za zmanjšanje njihovega števila je poleg preventive ključen hiter dostop tako reševalcev kot gasilcev. Študentski servis Študent, d. o. o., si je devet let prizadeval in se prerekal s posamezniki na zdravstvenem ministrstvu, da so dovolili uporabo motorjev za reševanje. S tem smo skrajšali čas dostopa in začetek oživljanja povprečno za polovico. Koliko deset ali sto ljudi je zato v 14 letih preživelo oziroma pri koliko ljudeh so bile zmanjšane stopnje invalidnosti ali pa sploh preprečene, ni jasno.

Deveto leto že trajajo postopki, da ne rečemo »zafrkavanje«, z nekaterimi državnimi uslužbenci, ki zavirajo testno uvedbo motorjev za gasilce. Reševanje v požarih, prostorih, kjer dihanje ni mogoče, zmečkanih vozilih, iz vode je z dostopom gasilcev na motorjih hitrejše kot s tovornjaki. Saj ni res, pa je.

Deveto leto že trajajo pregovarjanja z infrastrukturnim/prometnim ministrstvom, SDS in SŽ kot njihovim podmladkom, ker preprečujejo spremembo zakonodaje, s katero bi povečali opaznost lokomotiv, namestili zaščitne balone, ki se sprožijo pred trkom ter namestili posebna zrcala na nepreglednih delih tirov.

Problem pravne narave je, da MDDSZEM nima možnosti, da bi vplival na zmanjšanje števila pridobljenih invalidnosti, ki so posledice neuporabe omenjenih inovacij, zmanjšal stroške tako njim kot proračunu. Zadeva je sveža, saj traja šele zadnjih 23 let. Sistem delovanja naše državne uprave ne omogoča, da bi ministrstvo vplivalo na poteze drugega ministrstva, tudi če so te zanje izjemno škodljive.

Hitrejši dostop reševalcev pomeni manjšo možnost šokovnih stanj, torej tudi bivanja v bolnišnici. Dan na CIT, torej intenzivni negi, stane od 1200 evrov dalje. Po osebi.

Invalidnost nastopi tudi kot posledica neuspelih samomorov.

Stroške proračuna je mogoče zmanjšati z izvajanjem rešitev, ki preprečujejo najtežje posledice. Če z enim stavkom povemo bistvo.

Druga zadeva, ki je pri nas za zdaj skrivnost, je, da bi lahko imel ogromen del starejših ljudi status invalida. Zelo težko ali nemogoče je za njih recimo hoditi. Ženske živijo dlje od moških, kar pomeni, da morajo moža vzdrževati v fazi njegovega najtežjega dela življenja. Uvedba inovacij, ki na poceni način rešuje vprašanje arhitekturne ovire številka ena – stopnic, ni tema, o kateri bi se govorilo v javnosti. Tega ni.

Ker je ravno priložnost omeniti presečni krog neumnosti, ki jih delajo ministrstva z blokado razvoja. Poleg zmanjšanja stroškov je za MDDSZEM mantra: nova delovna mesta. Bliskavke za lokomotive nekdo načrtuje, dela, namešča, vzdržuje. Zrcala ob tirih so enaka zgodba. Prav tako zaščitni baloni na lokomotivah. Za njihovo proizvodnjo se lahko angažira zelo redek profil brezposelnih – šivilje.

Če SDS prek poslanca Krivca lani ne bi iz zakona vzela naše rešitve in bi uslužbenci prometnega ministrstva naše rešitve predstavili na ravni EU ter s tem zmanjšali število samo mrtvih za več kot 4000 na leto, bi nekaj sto ljudi pri nas dobilo delo. Plačano delo.

Poslanec mag. Krivec, ki ima elektro izobrazbo, je zapisal, naj se ta predlog izbriše. In tudi to, da so bliskavke prevelike porabnice elektrike, da bi ga lokomotiva lahko prenesla. Pišem o takih, ki so na vozilih policije, gasilcev – na lokomotivah so enake, a bele barve. Lokomotiva ima motorje z močjo 4000 kW, poraba bliskavk pa je okrog 0,12 kW.

Pismo je hkrati poziv predsedniku vlade, naj doseže to, da bodo ministrstva omogočala in podpirala tako razvoj kot tudi medsebojno sodelovanje.

Mitja Vilar, Šmarje - Sap