Ali bo to res postala ali bo morda postala insolventna in/ali bo (raz)prodana, je po mojem mnenju zelo odvisno od tega, kakšno je vaše razumevanje situacije, v kateri se družba nahaja, in kakšne bodo (tudi) vaše poslovne odločitve.

V časniku Dnevnik je bil 17. avgusta 2012 objavljen članek z naslovom Hoteli Bernardin zaradi poslov s skupino NFD z rekordno izgubo. Članek opisuje in konkretno navaja milijonske izgube družbe Hoteli Bernardin zaradi financiranja družb iz sistema NFD. Očitno naj bi pri tem šlo za hudo finančno izčrpavanje družbe na osnovi odločitev uprav, upravnega odbora in nadzornega sveta družbe v preteklih letih. Nisem zasledil, da bi kdo oporekal ugotovitvam iz prispevka.

V Sobotni prilogi časnika Delo je bil 1. februarja 2014 objavljen intervju z vami. Na vprašanja novinarja odgovarjate med drugim (navajam samo bistvo v povezavi z mojima vprašanjema v nadaljevanju), da bi morala imeti družba za 20 milijonov evrov manj dolga, da bi bil le-ta vzdržen. Dalje, da »izčrpavanja«, torej preusmerjanja denarja iz družbe, ni bilo za 20 milijonov evrov, ampak »samo« za 11 do 12 milijonov evrov, in da je v taki višini nastala škoda za družbo. In še, na vprašanje o krivdi za take odločitve, odgovarjate, da ste usmerjeni predvsem v prihodnost družbe...

Moja osnovna ocena (po pregledu navedenih in drugih dosegljivih podatkov) je, da je povzročena škoda precej višja od tiste, ki jo ocenjujete vi, in da znaša vsaj okoli 20 milijonov evrov. To pa je ravno toliko, za kolikor bi morala po vašem mnenju družba imeti manj dolgov, da bi lahko normalno poslovala. S tem drugim delom vaše ocene (če bi bila tudi ročnost vračanja dolgov primerna) se strinjam.

Na podlagi tega lahko sklepamo, da problem dolgov in s tem problem finančnega poslovanja nista nastala v družbi sami. Torej, problema ni mogoče rešiti in se ga tudi ne sme reševati samo na način zniževanja stroškov (zlasti dela) in/ali z (raz)prodajami hotelov. Na ta način se samo delajo nove škode s ciljem, da bi se na silo vzdrževali pri življenju samo tisti, ki so že doslej povzročali prej ugotovljeno škodo.

Mislim, da gre za pomembna vprašanja v zvezi z nadaljnjim razvojem te družbe in tudi nekaterih drugih pomembnih družb na področju turizma, pa tudi širše. Mislim tudi, da gre za pomembna vprašanja v zvezi z nadaljnjim razvojem gospodarskih družb v Sloveniji v sedanjih razmerah nasploh. Zato ocenjujem, da sta moji vprašanji, ki vam jih v nadaljevanju postavljam javno, upravičeni.

Prvo vprašanje:

Na osnovi navedenih podatkov v časnikih in ocen je moč trditi, da so posamezni organi družbe v preteklosti sprejemali odločitve, ki so bile za družbo škodljive. Tako ocenjujete tudi vi.

Ali menite, da gre v teh primerih tudi za odškodninsko in kazensko odgovornost posameznih organov in članov teh organov družbe?

Če ocenjujete, da gre za tako odgovornost, potem ste vi dolžni sprožiti ustrezne postopke, da se škoda družbi povrne. Saj vendar morate sprejemati odločitve v korist družbe! V nasprotnem primeru verjetno postanete soodgovorni za nastalo škodo.

Drugo vprašanje:

Uporaba bogate energije morja za ogrevanje, hlajenje itd. v hotelih na način, kot je bil predstavljen v medijih v začetku letošnjega leta, po mojem mnenju vsekakor predstavlja zelo pomemben pozitiven dosežek ekipe, ki je to rešitev pripravila. Uporaba energije morja je pomembna tako z okoljevarstvenega vidika, kot obnovljivega domačega vira energije, kot tudi z vidika zniževanja stroškov energije in s tem prispeva k izboljšanju poslovnih rezultatov družbe.

Ali boste pozitivno razliko v rezultatih poslovanja izkoristili na primer za nadaljnje nujno potrebne rešitve na področju energetike v hotelih, ker bi s tem nedvomno še izboljšali rezultate poslovanja?

Ali pa boste morda bolje nagradili najboljše (so)delavce, ker je v turizmu pozitivna energija (so)delavcev v podjetju najbolj pomembna za uspešno poslovanje?

Ali pa bodo tudi ti pozitivni rezultati služili za pokrivanje finančnih »lukenj«, nastalih zaradi izčrpavanja podjetja v preteklosti?

Spoštovani g. predsednik, želim vam veliko uspeha pri vaših odločitvah!

Milan Bajželj, Kranj