Če je bivši direktor direkcije za ceste Gregor Ficko ob svojem odstopu konec januarja sarkastično pripomnil, da bo ob takšnem (ne)razumevanju prioritet tistih, ki razpolagajo z denarjem, upravljalec državnih cest prihodnje leto lahko le še tu pa tam pokosil travo na kakšnem ovinku in občasno posolil zamrznjeno cesto, je že pol leta kasneje postavljena pod vprašaj celo njihova temeljna varnost. Spoznanje, da je vrag odnesel šalo in da prefrigani odvetniki le še čakajo, da bo kdo zletel s ceste zaradi z grmičevjem zaraščenega nepreglednega ovinka ali nedelujočega semaforja, je očitno nagnalo strah v kosti tudi Fickovemu nasledniku Sergiju Grmeku, ki je pol leta držal svečo neodgovornemu ministru. Zdaj namreč udeležencem v prometu sporoča, naj se nikar ne čudijo, če bodo zaradi neplačanih računov za elektriko naleteli na nedelujoč semafor, tožbene zahtevke pa naj naslovijo na njegove nadrejene, češ da so edini odgovorni za nastalo stanje.

Res je sicer, da je direkcijo za ceste dokončno spravil na kant aktualni prometni minister, ki se na spletni strani ministrstva hvali s tem, da je s kreativnimi idejami in ustvarjalnostjo navduševal svoje profesorje že kot Zoisov štipendist, toda izvirni greh je bil storjen že pred petimi leti. Takrat je namreč Pahorjeva vlada sprejela zakon o železnicah, s čimer je edini namenski denar, ki ga državljani vsako leto ob registraciji vozila pustijo državi kot letno dajatev za uporabo cest, preusmerila na – železnice. In kako smo v vseh teh letih posodobili železnico? Nikakor. Kolikšna je letošnja realizacija pri železniških projektih, za katere je bilo namenjenih 400 milijonov evrov? Po neuradnih informacijah je v sefu še približno 80 odstotkov tega zneska, ki bi jih do konca leta težko porabil tudi čudodelnik, četudi bi se nemudoma lotil gradnje drugega tira. A denarja za zagotavljanje osnovne varnosti na cestah še vedno ni!

Tako pač je v državi, ko svoje »kreativne ideje in ustvarjalnost« združita mojstra za ceste, Zoisov štipendist za študij robotike in predsednik države, ki se bo prav danes po robotsko smehljal in prisotnim mežikal ob prepoznem odprtju ceste v Davčo, ki so jo pred sedmimi leti odnesle katastrofalne poplave v Železnikih.