Raziskavo je v zborniku Nature objavil Kenneth Catania, profesor biologije na univerzi Vanderbilt. Rezultati kažejo, da so krti z različnima nosnicama sposobni razlikovati subtilne razlike v vonjavah. Catania je krte začel preučevati že v 90.ih in že takrat ugotovil, da zvezdasti krt lahko svoje »sprejemnike« za voh v svojih nosnicah uporabijo za »skeniranje« rovov in iskanje hrane. Študija, ki se je osredotočila na vzhodnega krta, ki je slep, je ugotovila, da ta krt, ki sicer nima takih »sprejemnikov« kot zvezdasti krt, lahko sliši samo nizkofrekvenčne zvoke in hrano lahko najde samo s sledenjem svojemu nosu.

Krti so pri lociranju plena nezmotljivi

Celo če so jim eno nosnico zaprli, so se krti vseeno usmerili proti hrani in se orientirali po nosnici, ki je bila odprta. Catania je bil ob začetku študije skeptičen, vendar je hitro začel verjeti: »Pričakoval sem, da se bo običajni krt, ki je slep in nima posebno dobrega občutka za tipanje, precej slabše odrezal v preizkusu kot zvezdasti krt. Zato sem bil še toliko bolj presenečen, ko se je izkazalo, da je odličen v lociranju plena.«

Njegov eksperiment je bil, da je ugotavljal, ali bodo krti v zaprtem okroglem prostoru našli hrano, košček deževnika, vsakič pa je spremenil lokacijo hrane. Celo z eno zaprto nosnico so krti vedno našli hrano. »To je neverjetno. Hrano so našli v manj kot petih sekundah in šli naravnost do nje. To jim je uspelo v skoraj vsakem poskusu. Imajo neverjetno občutljiv čut za vonj,« je povedal.

Poglejte si video krta, ki vedno najde pot do hrane.