Ameriškemu zahvalnemu dnevu najprej sledi črni petek, ali Black Friday. Tamkajšnje trgovine ga oglašujejo kot dan, ko se začnejo praznični nakupi. Kot smo že poročali, ta dan tudi letos ni minil brez neverjetnih gneč in prerivanja kupcev, za kar so predvsem zaslužne obljube trgovin po neverjetnih popustih.

Amazon presegel vse prodajne rekorde

Kot da črni petek ni dovolj, sledi po zahvalnemu dnevu še spletni ponedeljek. Tega ameriške marketinške agencije oglašujejo kot dan, ko je čas za zapravljanje še prek spleta. Prav tu pa si je velik kos pogače zaslužka odrezal velikan Amazon, ki je presegel vse prodajne rekorde.

Sprva so slavili črni petek z zasluženimi 4 milijoni ameriških dolarjev, 76 kasneje, na spletni ponedeljek, pa so ta rekord prekosili še za 100.000 dolarjev. Kot poroča portal The Guardian, so sprejemali po 47 naročil na sekundo. Vrhunec prodaje so zabeležili ob pol desetih zvečer.

Nekateri ostali tudi praznih rok

Iz prodajalne verige Tesco so sporočili, da jim je spletni ponedeljek prinesel 114 odstotno povišanje prodaje prek spleta.

Na tisoče spletnih kupcev pa je vseeno ostalo praznih rok. Banka Royal Bank of Scotland se je namreč zaradi povečanega prometa soočila s spletno okvaro, ki je za tri ure onemogočila uporabo njihovih bančnih kartic.

Barclaycard, eden največjih ponudnikov bančnih storitev v Veliki Britaniji poroča, da se je letos spletno nakupovanje povečalo za deset odstotkov v primerjavi s prejšnjim letom. Več kot četrtina vseh božičnih nakupov naj bi bila na Otoku opravljenih prek spleta – pred tremi leti so ti predstavljali zgolj 1 odstotek.

Najbolj služijo proizvajalci mobilnih telefonov

International Business Machines Corp po drugi strani v izjavi z javnost poudarja, da so se spletni nakupi letos povečali za 19 odstotkov v primerjavi z lani. Najbolj naj bi zaslužili proizvajalci pametnih mobilnih naprav – prodaja teh letos predstavlja 30 odstotkov celotne prodaje. IMB poroča, da je podaja omenjenih naprav letos zrasla za 58 odstotkov v primerjavi z lanskim letom.

Termin spletni ponedeljek naj bi se sprva pojavil leta 2005, v raziskavi z naslovom »Cyber Monday Quickly Becoming One of the Biggest Online Shopping Days of the Year«. Do sedaj se je poleg Združenih držav Amerike in Velike Britanije uveljavil tudi v Kanadi, na Portugalskem, v Nemčiji, Čilu, na Irskem, Japonskem in v Kitajski.