Microsoft s svojo najnovejšo konzolo Xbox One v ZDA in Evropo tako prihaja novembra letos, na trgu pa se bo soočil s konzolo Playstation 4, za katero pri Sonyju zaenkrat še niso napovedali datuma izida, so pa razkrili podatke o ceni. PS4 bo v Evropi na voljo za 399 evrov, Microsoftov Xbox One pa bo 100 evrov dražji. Še tretja konkurenčna konzola, Wii U japonskega proizvajalca Nintendo, je med tem v ZDA na voljo za približno 225 evrov, poroča nemška tiskovna agencija dpa. Razlika v ceni naj bi bil predvsem Microsoftov vgrajen sistem za zaznavanje zvoka in gibov Kinect.

Iz tehničnega vidika sta si Microsoftova in Sonyjeva konzola precej podobni, zdi pa se, da bo ključna razlika v odnosu do rabljenih iger. Xbox One uporabnikom postavlja omejitve glede uporabe rabljenih iger, prav tako pa se bo moral za pravilno delovanje vsakih 24 ur povezati na internet.

Sony pustil Microsoftu, da mu priigra prednost

Gre za potezo, ki je očitno bolj naklonjena proizvajalcem kot uporabnikom. Posojanje in preprodajanje rabljenih iger sodi v folkloro igričarskega sveta, vprašanje pa je tudi, koliko škode so zaradi tega v resnici utrpeli proizvajalci. Mnogi uporabniki so namreč šele tako prišli v stik z njihovimi video igrami in pričeli kupovati kasnejše izide serij. Če posojanja ne bi bilo, mnogi iger verjetno niti ne bi igrali.

Odločitev je zato precej ujezila igričarje, saj so jo razumeli kot izpolnjevanje dobičkoželnosti na račun zaupanja v poštenost uporabnikov. Poleg tega pa je sporna tudi odločitev vsakodnevnega priklopa na splet. Po zaslugi 3G in 4G mobilnih omrežij je poteza morda manj problematična za prebivalce ZDA, ki redko potujejo izven države, medtem ko je za prebivalce drugih držav, ki počitnikujejo v tujini, vsakodnevni priklop na splet lahko velik strošek. Deževni dnevi na morju z Xbox One bodo imeli zato nekaj priokusa.

Nasprotne strategije so se lotili pri Sonyju. Napovedali so, da posebnih pravil glede rabljenih iger ne bodo uveljavljali, prav tako pa za igranje igric internetna povezava ne bo potrebna. Če temu dodamo še omenjeno nižjo ceno, obstaja nevarnost, da so pri Microsoftu zopet preveč pozornosti posvečali, kaj si sami želijo, da bi bila prihodnost video iger in konzol ter premalo pozornosti posvetili željam in pričakovanjem ciljne skupine.

Microsoft in Sony v preteklosti skoraj izenačena

Microsoft in Sony sta na področju prodaje konzol sicer skorajda izenačena - Microsoft je od leta 2005 prodal okoli 77 milijonov konzol Xbox 360, Sony pa je prodal podobno število konzol Playstation 3, s tem da je predhodnico konzole Playstation 4 na trg poslal leto kasneje.

Nintendo je v istem časovnem obdobju sicer prodal skoraj 100 milijonov konzol Wii, predvsem na račun inovativnih senzorjev gibanja, vendar pa je z najnovejša konzolo Wii U začel izgubljati prednost, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Najnovejše igralne konzole so letos v središču dogajanja na sejmu E3, vendar pa se trg konzol hitro spreminja zaradi vse večje priljubljenosti pametnih telefonov in tabličnih računalnikov.

Mobilne naprave so v zadnjih letih namreč povzročile pravi razmah brezplačnih igric, ki po mnenju nekaterih odžirajo prostor tradicionalnim konzolam.