Podobna slika zaposlenih je v skoraj vseh tehnoloških družbah, čeprav je njihov trg veliko bolj raznolik, poroča britanski Guardian. »Če povemo enostavno, Google glede raznolikosti ni takšen, kakršen bi lahko bil. A o teh zadevah se je težko pogovarjati, če o njih ne spregovorimo iskreno in z dejstvi,« je pojasnil vodja kadrovske službe na Googlu Laszlo Bock.

Glede na položaj in tip službe je slika raznolikosti zaposlenih v Googlu še slabša. Samo 21 odstotkov vodilnih mest zasedajo ženske, in samo 17 odstotkov vodilnih mest v tehnološko specifičnih oddelkih. Podobno težavo imajo tudi pri Amazonu, kjer je samo 18 od 120 vodilnih ženskega spola. Nobena izmed njih pa ni neposredno odgovorna izvršnemu direktorju Jeffu Bezosu. V vseh tehnoloških družbah skupaj je število žensk na vodilnih položajih že 10 let nespremenjeno, v svoji raziskavi ugotavlja družba za raziskave Gartner.

Odnos do žensk ni enak

Čeprav med zaposlovanjem tehnološke družbe ponudijo enako število delovnih mest ženskam in moških, prve izgubijo v roku parih let. Težave povzroča dejstvo, da ženske veljajo za manj usposobljene, moški pa imajo prednost pri napredovanju. »Ne verjamem, da se zavedno do žensk ne vedejo enako kot do moških. Veliko ljudi ne pove na glas, da noče sodelovati z žensko, na nezavedni ravni pa se jih večina nagiba k moškemu,« je pojasnila Tina Nunno, podpredsednica v Gartnerju.

Google priznava, da je iskanje žensk, ki bi imele diplomo iz računalništva in informacijske tehnologije, izziv. »Iz tega področja diplomira okoli 18 odstotkov žensk v Združenih državah Amerike. Temnopoltih in Latino-Američanov je na fakultetah za računalništvo okoli 10 odstotkov,« je pojasnil Bock. Poročilo o raznolikosti zaposlenih so na Googlu objavili sami, saj so prepričani, da le na takšen – odprt – način lahko problem tudi rešijo.

Na Googlu so prepričani, da je rešitev v odgovoru na vprašanje, kako povečati raznolikost na študiju računalništva in informacijske tehnologije. V ta namen je spletni gigant daroval 40 milijonov dolarjev različnim organizacijam, ki se ukvarjajo s promocijo znanosti med ženskami in dekleti.