Čeprav na trgu pametnih telefonov že nekaj časa ni bistvenih inovacij, smo še naprej priča turbulentnim vzponom in padcem priljubljenosti posameznih proizvajalcev naprav. Letos gre še posebej izpostaviti nagel vzpon kitajskega startupa Xiaomi, ki se je po zaslugi izredno ugodnih cen naprav izstrelil na tretje mesto med proizvajalci, tik za Apple in Samsung. Podjetje je štiri leta po ustanovitvi hkrati postalo najvrednejše startup podjetje na svetu.

Podjetje s sedežem v Pekingu je še leta 2013 prodalo manj kot 20 milijonov naprav, za letošnje leto pa so si zastavili cilj v višini 60 milijonov naprav. Tako ni presenetljivo, da je podjetje od lanskega leta več kot za štirikrat povečalo svojo vrednost iz 10 milijard na 45 milijard dolarjev. To je 5 milijard dolarjev več od pred tem vodilnega startup podjetja Uber, ki je zaradi obtožb, da je eden od njihovih taksistov posilil potnico, v zadnjem obdobju utrpel precej hud udarec svojemu ugledu.

Xiaomi je medtem samo med zadnjim zbiranjem sredstev zbral 1,1 milijarde dolarjev, med investitorje pa sodijo skladi kot so All-Stars Investment, GIC, DST Global, Yunfeng Capital in Hopu Investment Managment. Zanimanje azijskih investitorjev je razumljivo, saj je Xiaomi s pomočjo strategije ugodnih naprav letos že uspel prehiteti Samsung glede prodaje na Kitajskem, ki je drugo največje gospodarstvo na svetu.

Kljub uspehom pa vzpon podjetja ni brez negativnih plati. Podjetje je namreč dobilo začasno prepoved prodaje naprav v Indiji, potem ko je prejšnji mesec pritožbo zaradi domnevne kršitve patentov vložil švedski Ericsson. Podobne prepovedi zaradi patentnih kršitev pa se v preteklosti niso izkazale za katastrofalne, saj gre za industrijo, ki beleži prodajo predvsem po zaslugi vedno novih dizajnov in različic naprav. Tako tudi Xiaomi že za januar napoveduje izid novega vodilnega telefona v svoji ponudbi.