A vidikov krize je pač več in različne ljudi prizadene na različnih ravneh ter pri različnih stvareh. Medtem ko se na eni strani nadaljuje tekmovanje med ruskimi oligarhi, arabskimi šejki in nekaterimi tajkuni z drugih koncev sveta v tem, kdo bo imel večjo (jahto, namreč), je na drugi strani ogromno podjetij in posameznikov, ki so se morali luksuzu v obliki precej manjših čolnov in jadrnic odpovedati ali pa nakup preložiti za nedoločen čas. O tem pričajo tudi nekateri podatki, po katerih prodaja novih plovil predvsem v Evropi že nekaj let strmo upada, nekaterim celo za več kot polovico, le super jahte za več (deset) milijonov evrov se dobro prodajajo in brez težav že vnaprej najdejo svojega novega lastnika.

Čeprav trg ni padal v enaki meri, bi med prodajo plovil in avtomobilov vendarle lahko potegnili določene vzporednice. Pri avtomobilih se namreč v zadnjih petih letih kriza prodaje in proizvodnje najbolj nazorno (in skorajda izključno) kaže v Evropi in tudi pri plovilih je enako: dogaja se močno prestrukturiranje prodaje in tudi proizvodnje na trge Azije, Južne Amerike, Indije in predvsem Kitajske.

V luči vsega naštetega je minila in se ta konec tedna (če imate čas, jo danes in jutri še lahko ujamete) v Portorožu končuje letošnja Internautica, že 18. po vrsti. Na njej razstavljalcev sicer ne manjka, po besedah organizatorjev jih je celo nekaj več kot lani, enako velja za številne radovedneže, koliko je realnega zanimanja za nakupe, pa je že drugo vprašanje, predvsem pa je med njimi bolj malo Slovencev, medtem ko so se tujcem iz sosednjih držav menda pridružili predvsem Nemci, Srbi in Rusi.

Ker pa preživljanje dopusta ali prostega časa na morju vseeno ostaja želja mnogih, si bo veliko tistih, ki si nakupa zaradi zaostrenih razmer ne more privoščiti, pač odločilo za krajši najem plovil. Zato niti ne čudi, da bo njena raven, kot predvideva izvršni direktor Internautice Jurij Korenc in kot kaže zdaj, letos ostala približno enaka, zelo verjetno pa se bodo znižale cene najemov. Letošnja čarterska sezona v Jadranu bo morda celo bolj uspešna, saj se bodo s prvim julijem in vstopom Hrvaške v Evropsko unijo spremenili nekateri omejevalni predpisi in zakoni za to dejavnost, ki so doslej veljali na Hrvaškem in so bili nedvomno velika administrativna ovira. A to je že druga tema.