Pravijo tudi, da se ljudje novosti bojimo. Ko enkrat odkrijemo svoj »okus«, nas je težko pripraviti, da bi poskusili kaj novega. A malo avanturističnega duha mora biti, če želimo napredovati in biti boljši. V primeru dveh »mehkih« terencev kova nissan qashqai in mitsubishi ASX to drži kot pribito. Znana in malo manj znana jed, z veliko dobrih začimb.

Začnimo pri preizkušenem receptu, qashqaiju, ki ima ravno pravo zmes začimb. Začenši pri zunanji obliki, ki je kljub letom še vedno aktualna. Sodoben mehki terenec je imel na testu dvokolesni pogon (omislite si lahko tudi štirikolesnega), do še bolj zanimivega videza pa so mu pomagali nekateri dodatki v paketu 360. A več o tem malce kasneje. Dolžina 4,33 metra je skorajda idealna, ravno prav tudi za mestne podvige in za daljše poti, da potnikom na zadnji klopi ni tesno. In 410-litrski prtljažnik sicer ni presežek, a prav majhen tudi ni. Na drugi strani je Mitsubishijev dvokolesno gnani kandidat ASX. Avtomobil, ki sodi med malce novejše, je vseeno manj znan gost slovenskih cest, čeprav bi si zaslužil večjo pozornost. A kljub temu je bil pred kratkim deležen prenove, čeprav se je ta bolj poznala pod motornim pokrovom in malo manj pri videzu. Testni kandidat je imel tako nov »vstopni« motor, 1,8-litrski dizelski štirivaljnik s 85 kilovati (115 KM), medtem ko je testnega qashqaija poganjal že zelo dobro znani 1,5-litrski dizel s 110 KM (81 kW). In oba sta se izkazala na celi črti.

ASX je sicer le za malenkost krajši (4,29 metra), prtljažnik pa je s 442 litri malce bolj radodaren kot pri qashqaiju. Le oblika in celotno počutje v vozilu je lahko tako tisto, ki odloča, v katero jed bo zagrizel določen kupec. ASX je tukaj za odtenek manj zanimiv, manj drugačen, mogoče kar preveč konvencionalen. Kar sicer ustreza tistim z bolj ustaljenim okusom. Zato pa v notranjosti ponuja precej znano japonsko sliko, kar je pri qashqaiju malce drugače. Počutje za volanom je pri obeh dobro, a qashqai vseeno deluje za odtenek bolj domače in prijazno. Enako velja za menjalnika, katerima šesta prestava še kako pomaga k še bolj kultiviranemu delovanju. Zelo podobna sta si kandidata tudi pri zmogljivostih, qashqai je na papirju malce počasnejši (177 km/h in 12,4 sekunde do 100 km/h, ASX 189 km/h in 10,2 sekunde), kar se v praksi skorajda ne pozna. Je pa qashqai pri višjih hitrostih vseeno nekoliko bolj tih in miren.

Glavni poudarek pri testnem qashqaiju pa ni ne motor, videz ali počutje, pač pa številka 360. Z njo so Nissanovi inženirji označili sistem štirih kamer, nameščenih na različnih koncih vozila, ki dajejo skupno sliko, in jo prikazujejo na osrednjem monitorju, tako da voznik dobi občutek, kot da je ena kamera nameščena nad vozilom. Stvar ni nova, a tudi preveč učinkovita ni, zato so dobri stari parkirni senzorji še vedno precej bolj smiselna odločitev. Je pa v paketu opreme 360 vključenih cel kup drugih dodatkov, ki naredijo avtomobil še bolj zanimiv, od steklene strehe prek 18-palčnih platišč, delno usnjenih sedežev do navigacijske naprave. Paket opreme Invite pri ASX je prav tako bogat, od tempomata, obvezne klime, malo manjših 16-palčnih koles, senzorja za dež in ustreznih elektronskih pomagal, torej v ničemer na zaostaja za nissanom.

Pri porabi goriva sta motorja, ki sta po zmogljivostih zelo enakovredna, malo manj na isti ravni. Qashqaijev je porabil razveseljivih 5,9 litra goriva na 100 kilometrov, ASX pa je bil malce bolj potraten, malo več kot sedem litrov hitro pokaže merilnik na armaturni plošči.

A kot je v navadi, imajo začimbe tudi različno ceno. Pa čeprav govorimo o podobni stvari. Qashqai je, tudi na račun slovesa in vseh pozitivnih stvari, ki jih prinese s seboj v novo »jed«, kar občutno dražji, dobrih 25.000 evrov zahtevajo zanj. Mitsubishi je na drugi strani kar nekaj cenejši, 22.360 evrov je poštena cena za pošteno začimbo.

Več fotografij na www.dnevnik.si