Takšna in podobna sporočila so nam v zadnjih dneh, ko so začele v javnost prihajati prve uradne številke o proizvodnji in prodaji avtomobilov v minulem letu, dobesedno zasula predal elektronske pošte. Nič drugačni niso bili niti naslovi vesti, ki so na avtomobilskih spletnih straneh sporočali prodajne uspehe in rezultate proizvodnje avtomobilov v tovarnah po posameznih državah. Vsem je bilo skupno enotno sporočilo, da avtomobilska industrija znova cveti tako rekoč po vsem svetu. Takšni in drugačni rekordi, absolutni ali pa upoštevajoč zadnjih nekaj let, so kar deževali, rast v primerjavi z letom prej so dosegali skorajda vsi, krivulja je usmerjena navzgor.

Optimizem je spet čutiti tudi na tradicionalno prvem večjem avtomobilskem salonu leta v središču ameriške avtomobilske industrije v Detroitu. Od tam tako ne prihajajo več, tako kot v zadnjih letih, novice o tem, da mesto propada (čeprav je dejstvo, da bo okrevalo počasneje kot avtomobilska industrija) in da je pravih novosti malo, temveč so, nasprotno, te zastopane v velikem številu, počasi se znova vrača stari blišč salona, ameriški mediji pa vzneseno poročajo o vnovični rasti prodaje. To se je zgodilo že peto leto zapored, a je lanskoletnih 16,5 milijona prodanih vozil eden najboljših dosežkov vseh časov, že letos pa naj bi prodaja dosegla ali celo presegla številko 17 milijonov, kar je že zelo blizu absolutnemu rekordu iz leta 2000, ko so Američani pokupili 17,3 milijona vozil. Da je slika ameriškega avtomobilskega trga spet taka, kot smo jo poznali dolga leta in desetletja, priča tudi dejstvo, da zaradi nizkih cen bencina Američani znova množično posegajo po zanje tako značilnih velikih avtomobilih, kot so ogromni poltovornjaki, velikanski športni terenci...

In v tej poplavi avtomobilskega optimizma pridemo do drugačne slovenske realnosti. Resda smo lani dosegli rast prodaje v primerjavi z letom poprej, a je dejstvo tudi, da je dobrih 53.000 prodanih vozil tretji najslabši rezultat v zadnjih dvanajstih letih. Glede na to, da naj bi na drugi strani celo raslo število vozil, ki so pri nas registrirana izjemno kratek čas in hitro najdejo pot v tujino, pa je »realna« številka še precej nižja in zagotovo ni višja od tistih najnižjih v posameznem letu. Ob tem je ta teden nepričakovano, sploh zavoljo vznesenih in optimističnih napovedi izpred še nekaj mesecev, nenadno udarila tudi vest, da bodo zaradi ukinitve polovične nočne izmene v Revozu odpustili kar 450 delavcev, saj so lastniki močno precenili povpraševanje po novem twingu in smartu forfour. To je po svoje tudi precejšnja smola, ki se nas očitno drži na vseh področjih – ob vsej omenjeni silni rasti proizvodnje in povečani prodaji se namreč ravno za avtomobile, ki jih izdelujejo pri nas, zgodi, da je povpraševanje manjše in ljudje zato izgubijo službo. A sklenimo optimistično: če ne drugega, je pri nas vedno več »manjših« podjetij, ki z vse več sestavnimi deli zalagajo največje svetovne proizvajalce avtomobilov.