Vsako mesto se lahko pohvali s kakšno znamenitostjo, le redka pa so tista, v katerih mednje uvrstijo tudi prevozna sredstva. A se najdejo. Ko na primer govorimo o Londonu ali New Yorku, se visoko na seznamu znamenitosti obeh velemest najdejo tudi njuni taksiji – le kdo ne pozna slovitih londonskih črnih taksijev (hackney carriage ali black cab) in newyorških rumenih taksijev (yellow cab)? Čeravno ne prvi in še zlasti ne drugi še zdaleč niso edini s takšno barvo, ob omembi rumenega taksija večina pomisli prav na newyorške, ob omembi črnega pa na londonske. In če so se doslej oboji med seboj precej razlikovali, saj bi jim razen tega, da gre pač za avtomobile, težko našli skupne točke, bo kmalu vse drugače. Že konec letošnjega leta bo vlogo taksija v obeh mestih namreč prevzel enak model avtomobila – nissan NV200.

Da bo tako onstran velike luže, ni nič novega, saj se o tem govori že nekaj let. Zamisel je dvignila že ogromno prahu in prinesla veliko negodovanja. Tradicija je pač tradicija in v velikem jabolku so težko sprejeli, da njihovi rumeni taksiji ne bodo več tipične velike štirivratne limuzine, temveč nekakšni potniški dostavniki z drsečimi bočnimi vrati. Stvar se je celo tako zapletla, da se je zaradi jeznih taksistov vse skupaj znašlo na sodišču, saj naj bi po prvotnih načrtih omenjeni »taksi prihodnosti«, kot so poimenovali nissan NV200, naslednjih deset let predstavljal edino možno izbiro za voznike rumenih taksijev. A čeprav očitno ne bo tako, saj naj za tak odlok ne bi bilo pravne podlage, je proizvodnja omenjenih vozil avgusta lani v Nissanovi tovarni v Mehiki vendarle stekla, oktobra pa so nekateri taksisti že prevzeli prve primerke. Da se bo enako zgodilo tudi v Londonu, bo treba počakati do konca letošnjega leta, po nedavni predstavitvi londonske različice nissana NV200 pa je nemudoma postalo jasno, da tudi te ne čaka nič kaj lep sprejem. Kar je tudi logično – če lepe besede zanj niso našli v New Yorku, jo bodo precej težje še toliko bolj tradicionalni Angleži.

Te je sprva ujezila že prvotna predstavitev Nissanove vizije londonskega taksija avgusta 2012, ki ni bila nič drugega kot v črno barvo prebarvan originalni NV200. Kritike so pri Nissanu vzeli na znanje, se potrudili in zdaj predstavili spredaj povsem drugačen, od vetrobranskega stekla nazaj pa nespremenjen avtomobil, ki po njihovih besedah bolje odraža tradicionalne poteze te londonske ikone. »Po pogovorih s pristojnimi v županovem uradu in s številnimi taksisti smo sklenili, da si pri novem taksiju vsi skupaj želijo obdržati značaj, ki ga ima hackney carriage. Glavni izziv je bil tako povezan predvsem s tem, kako narediti avto, ki ga bodo ljudje že na daleč prepoznali kot taksi. Prepričan sem, da je končni izdelek nekaj, na kar so lahko prebivalci mesta upravičeno ponosni,« je ob predstavitvi povedal Darryl Scriven, eden glavnih oblikovalcev. Njegove besede in podoba avtomobila pa niso prepričale tako rekoč nikogar. Še več, zdi se, kot da so pri Nissanu dosegli nasprotni učinek in so le še dolili olje na ogenj. Nov obraz z na novo oblikovanimi prednjimi odbijači, okroglimi lučmi in masko po mnenju Angležev na ta avto pač ne sodi ali pa ga enostavno ne spremeni dovolj, zato so ga v tamkajšnjih medijih zasuli s kritikami. Med prvimi so se nad njegovo podobo na svoj hudomušen način spravili na spletni strani priljubljene televizijske oddaje Top Gear. Na njej so zapisali, da je podoben poceni kitajskim kopijam nekaterih avtomobilov, ki jih je bilo v zadnjem času kar precej, ali pa modelu japonskega proizvajalca Mitsuoka, ki med drugim na poseben retro način preoblikuje sodobne avtomobile.

Naj bo tako ali drugače, spremenjeni in angleškemu okusu (vsaj tako menijo pri Nissanu) prilagojeni NV200 bo potnike po londonskih cestah in ulicah začel prevažati ob koncu leta, pri prenovi pa so mu med drugim prilagodili nekatere druge lastnosti, s katerimi izpolnjuje stroge pogoje za londonske taksije – na primer tega, da mora njegov obračalni krog znašati 7,6 metra, s čimer ga je lažje upravljati po ozkih ulicah. V primerjavi s prvotno predstavljenim modelom so mu vgradili tudi nov motor (1,5-litrskega dizelskega je zamenjal okolju prijaznejši 1,6-litrski bencinski), prihodnje leto naj bi bila na voljo tudi različica na električni pogon, sicer pa bodo avtomobile izdelovali v Nissanovi tovarni v Barceloni in jih modificirali na za zdaj neznani lokaciji v Angliji. Ko že omenjamo Barcelono: Nissanov model NV200, v katerem je poleg taksista prostora še za pet potnikov, bo vlogo taksija opravljal tudi v katalonski prestolnici in v Tokiu. V Londonu se bo srečal tudi z močno konkurenco klasičnega londonskega taksija, katerega obliki se je želel približati in katerega proizvodno podjetje Manganese Bronze je lani po stečaju kupilo kitajsko podjetje Geely.