Največje preglavice jim povzroča mokra cesta

Kako pomembna je dobra pnevmatika, nazorno pokažeta že dva podatka: pri zavorni poti med najboljšo (Pirelli) in najslabšo (Federal) so na testu pri večjih pnevmatikah zabeležili razliko več kot 17 metrov, pri splavanju lahko z najboljšo večjo pnevmatiko (Semperit) v 7 milimetrov globoko lužo zapeljete s hitrostjo več kot 86 kilometrov na uro, pa se bo še držala površine ceste, medtem ko boste z najslabšo (Federal) stik s površino izgubili že pri hitrosti manj kot 67 kilometrov na uro.

Od 16 manjših pnevmatik si jih je šest s svojo uravnoteženo kakovostjo prislužilo dobro oceno, prav tako šest je povprečnih, ena zadovoljiva, tri pnevmatike pa nezadostne. Pri večjih slika ni bila dosti drugačna. Sedem jih je prejelo oceno dobro, osem oceno povprečno, ena pomanjkljivo in ena nezadostno. Torej ne v eni ne v drugi kategoriji ni bilo pnevmatike z zelo dobro oceno.

»Pri manjši dimenziji so povprečne pnevmatike točke izgubljale večinoma na mokri cesti,« je poudaril Boštjan Okorn iz ZPS . Prav mokra površina je očitno preveč zahtevna za pnevmatike treh znamk, in sicer Debica, Kormoran in Kleber, ki so prav zaradi tega razloga prejele nezadovoljivo oceno.

Tudi med večjimi pnevmatikami je mokra cesta nekaterim delala preglavice, a oceno nezadovoljivo je prejela le ena, in sicer Federal, ki je padla tudi na zahtevnejšem hitrostnem preizkusu. Tega tokrat ni opravila še pnevmatika Apollo.

Kako izbrati ustrezno pnevmatiko

Vse pnevmatike morajo biti od 1. novembra 2012 označene z energijsko nalepko. Na njej je ob informaciji o kotalnem uporu in hrupu zapisana tudi ocena učinkovitosti med zaviranjem na mokri cesti. Očitno je šele nalepka, ki je potrošnik na prodajnem mestu ne more zgrešiti, dovolj velika spodbuda za izdelovalce, da so izboljšali vsaj to lastnost pnevmatik, ki je pomembna tudi za vožnjo poleti, poudarjajo na ZPS. Bodite pozorni na podatke, ki so zapisani na njej.

Izbira pravega modela naj bo premišljena in naj sledi tako skupni oceni kot oceni po posameznih kriterijih – nekomu je bolj pomembno, da je izbrana pnevmatika dobra na mokri cesti, a ima hkrati manjšo obrabo, spet drugi, ki se manj vozi, pa je lahko zadovoljen že s pnevmatiko, ki ima dobre lastnosti na suhem in mokrem, a je cenejša, čeprav ima večjo obrabo.

Primerjalni testi potrošniških organizacij so kljub nalepki še vedno dragocena pomoč pri izbiri najbolj optimalnih pnevmatik. Ne pozabite, da pnevmatike predstavljajo edini stik vozila s cesto, zato so pomembne vse njihove lastnosti, ki jih ocenjujemo na različnih podlagah. Na ZPS opozarjajo, da bodite posebej pozorni na ocene o splavanju (aquaplaning), obrabi, porabi goriva, glasnosti, stabilnosti in vodljivosti avtomobila. Povprečne in slabe pnevmatike imajo še vedno največ težav na mokri cesti. Takšnim pnevmatikam se izognite.

V toplejših dneh je vožnja z zimskimi pnevmatikami bistveno manj varna od vožnje z letnimi. Zakon sicer ne predpisuje obvezne uporabe letnih pnevmatik, a zmes gume v zimskih pnevmatikah je prilagojena hladnejšim razmeram in se zato slabše izkaže na vročem asfaltu. Pnevmatika postane mehka, kar zmanjšuje oprijem v zavojih in med zaviranjem, hkrati pa se bistveno poveča njena obraba.

Tudi pnevmatike so lahko prestare. Preden pridejo do kupca, so v skladiščih že nekaj mesecev, kar ni nič nenavadnega ali slabega. Lahko pa se zgodi, da boste kje našli nove pnevmatike, ki so bile izdelane že pred nekaj leti. Pri teh se lahko zgodi, da so zaradi napačnega skladiščenja izgubile lastnosti, ki so jih imele ob izdelavi. Povsem jasno je, da se guma stara in z leti postaja trša. Ne kupujete pnevmatik, starejših od poldrugega leta. Ko so stare več kot šest let, jih zamenjajte, čeprav je profil morda še dovolj globok.