Fiat je znan kot »specialist« za majhne, okretne in prikupne mestne avtomobile, ki se zanjo oddolžiti potnikom z vsem, kar taki avtomobili morajo imeti. Panda je na primer z novo generacijo postala še boljša, saj zmore veliko. In to zares veliko, še zlasti če ji dodamo še štirikolesni pogon in ravno prav zmogljiv motor. S približno 3,7 metra dolžine je ta nekoliko višje nasajeni avtomobilček namreč vzorčni primer mestnega vozila, ki se ne ustraši nobene naloge. Zakaj bi se tudi je, saj je opremljen z vsem, kar avtomobil danes mora imeti, od klimatske naprave, elektronskih pomagal do ročnega 5-stopenjskega menjalnika. Dobro, kdo bi dejal, da bi se mu tudi šesta prestava dobro podala, in imel bi prav, a tudi s tem, kar ima, se dobro znajde. Voznik pa tudi, saj je avtomobil nezahteven za upravljanje, še vedno pa izžareva ves italijanski šarm, ki ga panda enostavno mora imeti.

Prtljažnik je z 225 litri v povprečju svojega razreda in za vsak dan povsem zadostuje: nakupovalne vrečke, kakšen kos opreme za šport, vse gre v ta mali prtljažnik. Kot tudi v potniško kabino marsikaj, ob tem pa je pandin adut že dolgo časa tudi njena svetla notranjost, pri čemer visoka streha naredi vse še bolj uporabno, oblikovni detajli pa živahno in zanimivo.

Panda je enostavno avtomobil, ki je pisan na kožo tudi nežnejšemu spolu, s pravo barvno kombinacijo je to štirikolesnik, ki se mu je, draga dekleta in dame, vseeno težko upreti. Te sicer štirikolesnega pogona pogosto ne bodo potrebovale, razen seveda, če se pogosteje ne odpravite v manj urejena področja ali če želite pozimi, ko recimo zapade sneg (tega letos očitno ne bo niti za vzorec), najprej potelovaditi z lopato. Elektronsko nadzorovan pogon deluje dobro, hitro in učinkovito, zaradi zmanjševanja porabe je sicer moč motorja v normalnih pogojih speljana na sprednji kolesni par, ko pa je potrebno, del pogona dobita tudi zadnji kolesi.

Motor je znan 1,3-litrski dizelski »mlinček« s 75 konji (55 kilovati), ki se v pandi odlično izkaže. Hitro se odziva (pospešek do stotice v 11,2 sekunde, končna hitrost 159 km/h), rad zavrti, ravno dovolj močan je, da je panda poskočna, a ne preveč žejna. 5,3 litra na 100 kilometrov je vzpodbudna številka, saj avtomobil deluje tudi poskočno, ne preglasno in sploh ne robato. Štirivaljnik so v pandi dobro ukrotili, vozniku in potnikom je v veselje in ne v nadlogo. A tukaj je žal tudi cena, ki pa ni ravno najbolj »prikupna«. 16.360 evrov je številka, ki zna presneto zbosti v oči, z dokaj lepim popustom 1500 evrov pa se zna spustiti pod 15.000 evrov. Kar še vedno ni malo, a v zameno dobite avtomobil, ki se dobro znajde tako v mestnem prometu kot na brezpotjih, če bi se tja sploh hoteli z njim podati. Ga je kar malo škoda, pa čeprav ima te plezalne sposobnosti zapisane v gene.

Več fotografij in tehnični podatki na www.dnevnik.si