Če so turobno sivino ljubljanskega poletnega vsakdana tu in tam presekale kakšne mladenke, oblečene v modne barve sezone (te se sicer menjajo vsako leto, a je med njimi vselej tudi kakšna »živa«), se je z njimi barvno idealno zlil vozni park glavnega mesta, ki je sicer enak po vsej državi – poimenovali bi ga lahko kar po knjižni uspešnici: petdeset odtenkov sive. Slovenci namreč to barvo pri avtomobilih naravnost obožujemo, po dostopnih podatkih je v sivo obarvanih približno 40 odstotkov slovenskega voznega parka, takoj za njo pa sta po številu prodanih avtomobilov že nekaj let sivi najbolj sorodni barvi – bela in črna. Ki se počasi že prebijata na drugo in tretje mesto tudi v celotnem voznem parku in bosta tako izrinili nekoč izjemno priljubljeno modro in rdečo, ki ju je na naših cestah vse manj. Ja, z avtomobili je pač drugače kot z oblekami, »modna« barva se ne menja vsako leto, temveč vsako desetletje. Sicer pa Slovenci pri priljubljenosti sivo-belo-črne nismo posebneži, te barve so že nekaj let najbolj priljubljene tudi drugod.

A trend se počasi vendarle obrača v drugo smer. Tako gre vsaj sklepati po predstavitvah novih avtomobilov, ki smo se jih imeli čast udeležiti v zadnjem času. Samo v zadnjem mesecu so nas citroën C4 cactus, renault twingo, toyota aygo in opel adam rocks navdušili z bogato paleto živih in izstopajočih barv, v katerih so ti avtomobili, vsaj po našem mnenju, tudi videti daleč najbolje. In tudi številni drugi bi lahko bili! Seveda se razume, da avtomobilom višjih razredov najbolj pristajajo ravno omenjene umirjene barve; s tem je namreč približno tako kot s primerno obleko za kakšen pomemben dogodek, na katerega pač ne morete priti v rumeni ali oranžni. A vsi drugi avtomobili, ne samo manjši, ki smo jih našteli malce višje in so na voljo celo v številnih zanimivih kombinacijah, bi se lahko odeli v bolj žive barve. Pogled na ceste bi bil tako precej zanimivejši in manj monoton kot danes, ko se vse dejansko utaplja v sivini.

Ne nazadnje, morda bi vse skupaj imelo za posledico tudi pozitivni učinek na varnost. Sploh ob nadaljevanju turobno sivega vremena. Od barve vozila je namreč odvisno tudi to, kako dobro je to vidno na cesti. Čeprav uradne statistike o udeležbi vozil posamezne barve v prometnih nesrečah nimajo ne na policiji ne na zavarovalnicah, obstajajo raziskave iz tujine, ki so pokazale, da je med barvo avtomobila in udeležbo v prometni nesreči mogoče potegniti vzporednice. Vozila svetlejših barv (bela, rumena, oranžna, bež) imajo v povprečju manjšo verjetnost prometne nesreče, črna in siva pa so v nesrečah udeležena pogosteje.