Znano, kajne? Gre namreč za zgodbo, ki smo jo v zadnjih dvajsetih letih doživeli vsi. Če ne na lastni koži, smo jo spremljali prek staršev, otrok, bratov, sester, sosedov… Toda časi se spreminjajo, in to na slabše. V Slovenijo se je naselila kriza, ki nas kar noče zapustiti, čeprav jo je že marsikdo v naši soseščini uspešno pregnal. Zažrla se je v vse pore naše družbe, eden od njenih stranskih učinkov pa je, da odstranjuje srednji sloj prebivalstva. Resda se je na ta račun povečal bogati sloj, a kaj ko je v bistveno večjih odstotkih zrastel tudi delež revnega prebivalstva. Vse več ljudi zato le sanja o svoji hiši in redni službi, posledično pa tudi o novem avtomobilu. Kljub težkim razmeram se na trgu najdejo novi avtomobili po ugodni ceni za večje družine. Denimo renault megane grandtour, ki v izvedbi dCi 130 energy GT line stane 21.330 evrov, še bolj ugoden pa je kia cee'd SW, ki v različici 1,6 CRDi champion ISG stane 17.740 evrov. Z rednim dohodkom, kakšnim prihrankom iz lepših časov in morda pomočjo drugih družinskih članov sta to zneska, ki sta dosegljiva tudi širši množici.

Pri nakupu karavanske različice avtomobila je vedno glavni dejavnik odločanja predvsem prostornost, takšen avtomobil je bil vedno sinonim za družinsko prevozno sredstvo. Pri zunanjih merah sta megane grandtour in cee'd SW praktično izenačena (4,6:4,5 metra), a zato njuna primerjava postane bolj zapletena, ko pokukamo v notranjost. Z obema smo prevozili dovolj kilometrov, da imamo povsem čisto vest, ko trdimo, da se bolj udobno sedi v meganu. Njegovi sedeži so nam preprosto bolj ugajali, hitreje smo našli idealen položaj, tudi manj utrujeni smo bili po vožnjah na dolge razdalje. V cee'du se denimo nikakor nismo mogli privaditi na izboklino v ledvenem delu naslonjala, ki je zares moteča. Ob tem je hitro zbledel tudi odličen prvi vtis, ki ga je pri cee'du naredila lepo oblikovana armaturna plošča. No, drugače je v prtljažniku. Tam je že na papirju jasno, da cee'd SW s 528 litri pospravi v žep megana grandtourja s 479 litri. V praksi to pomeni, da v kio brez težav spravite vsaj tri velike kovčke, dva nahrbtnika, tri vreče s čevlji, dve s hrano… Tu nekje smo nehali šteti, saj smo že vedeli, da se nam ne bo treba prepirati z našo lepšo polovico, naj raje kakšen kos oblačila pusti doma, kot je v navadi pri avtomobilih z manjšim prtljažnikom. Nobenega pregovarjanja ni bilo niti pri nalaganju v megana grandtourja, a smo zato potrebovali malce več prostorske predstave.

In kadar ima ženska vse s seboj, kar si je zamislila pred potovanjem, potem brez težav sprejme tudi malo slabše vozne lastnosti, ki jih imajo večji karavani v primerjavi s krajšimi in bolj poskočnimi avtomobili. Kljub temu predvsem novi megane GT, ki ga poganja 130 konjev (96 kilovatov), nikakor ne razočara. Podobno velja za cee'da SW (oba imata 1,6-litrski dizelski motor) s 128 KM (94 kW), le da je grandtour zaradi večjega navora bolj poskočen. Renaultov primerek tudi hitreje pride do stotice (10,1 :11,2 sekunde) ter doseže višjo končno hitrost (200:193 kilometrov na uro), toda srednji sloj prebivalstva je vedno gledal tudi na stroške. In vsaj pri porabi goriva jih bo imel manj s kio cee'd SW, ki porabi 5,5 litra, kar je za pol litra boljše kot renault megane grandtour. Končna sodba pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si