Redki so kraji, kjer se počutiš tako odmaknjenega od svetovnega vrveža, kot je nemški otok Sylt. Vsega 99 kvadratnih kilometrov je velik in leži v Severnem morju. Ker se morska gladina dviguje, vsako leto izgine približno pol kvadratnega metra otoka. Kljub temu na njem ostajajo številne naravne lepote. Med seboj se namreč prepletajo odtenki trave, maha, jezer, kamenja, grmovja in mivke, vse skupaj pa dobi čaroben učinek predvsem ob sončnem vzhodu in zahodu. To so trenutki, ko se počutiš kot v kakšni pravljici. Lepote otoka Sylt sicer ljudje poznajo že več stoletij, a ga nikoli niso gosteje naselili. Nemci ga skrbno čuvajo, na njem pa se družijo predvsem bogati sloji, ki imajo v lasti majhne hiške s slamnato streho, kamor pridejo polnit svoje baterije.

Do otoka je možen dostop zgolj z vlakom, ki med drugim prevaža avtomobile. Ob pogledu na vozni park je hitro jasno, katera kasta najpogosteje zahaja na Sylt, tokrat pa je bil zraven tudi povsem nov član elitne nemške družbe – mercedes razreda V. To je avtomobil, ki je po svoji zunanjosti bolj ali manj že znan, saj gre za naslednika modela viano, a po svoji notranjosti je nov, saj zanj pri Mercedesu pravijo, da je prvi prestižni družinski enoprostorec. »S tem avtomobilom želimo doseči povsem novo ciljno skupino potrošnikov – predvsem takšne, ki potrebujejo večjo prostornost, a jih dosedanja ponudba družinskih enoprostorcev ni zadovoljila, saj jim primanjkuje stila,« je prepričan Volker Mornhinweg, ki je pri Mercedesu vodja oddelka večjih vozil. Zdi se, kot da je imel v mislih ljudi, ki zahajajo na otok Sylt, ki s seboj potrebujejo več prtljage (ker dostop ni ravno preprost), pa tudi opreme za vodne športe, ki jih omogoča vetrovni otok.

Kljub velikosti pa ima tudi mercedes razreda V svoje omejitve. Vanj se lahko udobno namesti do osem ljudi, odvisno od tega, kakšno različico izberete. Spredaj sta lahko v vsakem primeru dva potnika, v osrednjem prostoru vozila, ki bo na voljo v treh dolžinah med 4,89 in 5,37 metra, pa lahko postavite dve klopi za tri potnike ali pa dve vrsti s po dvema sedežema, pri čemer lahko srednjo vrsto tudi obrnete, da se potniki med seboj gledajo v oči. Zraven lahko izbirate tudi različne mizice, poličke ter druge odlagalne prostore, katerih pa bi moralo biti več spredaj za voznika. Poleg številnih različic pri prostorski razporeditvi, ki hkrati omogoča več kot 1000 litrov prostora v prtljažniku, lahko izbirate tudi med bogatimi paketi opreme, s katerimi lahko dobite praktično vse. Od samodejnega parkiranja, električnega odpiranja vrat, prilagodljive klime, zaznavanja mrtvega kota, kamere s 360-stopinjskim pogledom, hidravličnega vzmetenja, drsne ploščice, občutljive za dotik, do sistema za pomoč pri bočnem vetru…

Limuzinskemu udobju so prilagojeni tudi motorji, ki so vsi 2,1-litrski. Najšibkejši je 200 CDI (100 kW/136 km), sledi 220 CDI (120 kW/163 km), vrh ponudbe pa je 250 BlueTEC (140 kW/190 km). Katerega boste izbrali, je odvisno od vaših potreb, v vsakem primeru pa vsi trije ponujajo zavidljive vozne užitke. Prvi primerki limuzinskih kombijev, ali, če želite, družinskih enoprostorcev, bodo na slovenske ceste zapeljali junija, a cena je za zdaj znana samo za nemške kupce. Za 200 CDI se prične pri 42.900 evrih, za 220 CDI pri 43.911 evrih in za 250 BlueTEC pri 49.183 evrih.

Več fotografij na www.dnevnik.si