Nogomet. Najpomembnejša postranska stvar na svetu ima z avtomobili veliko skupnega – če ne drugega, sta nogomet in avtomobilizem tisti zadevi, na kateri se spoznajo ali »spoznajo« vsi in ki sta, sploh v moških družbah, zagotovo eni najpogostejših predmetov debat.

A naj se mnenja o igralcih in nogometnih sistemih še tako krešejo, se glede ene stvari strinja večina – da je za vsako moštvo izrednega pomena, da ima v polju močno glavno os, ki jo tvorijo po en obrambni in igralec sredine igrišča ter napadalec, drugi pa jo dopolnjujejo. Podobno primerjavo bi lahko prenesli tudi v svet avtomobilizma – če ima znamka močno hrbtenico, ki jo tvorijo (vsaj) trije glavni »igralci« ter jo uspešno dopolnjujejo drugi, je močna in igra pomembno vlogo na avtomobilskem trgu. In če ima kdo močno hrbtenico, je to Volkswagen, ki med tremi glavnimi nosilci nima šibkega člena. Tvorijo jo polo, golf in passat, pri čemer, če se še malo opremo na nogomet, svoje vloge menjajo, pač glede na datum prihoda nove generacije na trg. Zdaj se je v vlogi »napadalca« znašel passat, ki je tik pred tem, da na ceste zapelje v podobi osme generacije.

Ta bo tako kot doslej na voljo v obliki limuzine in karavana, oblikovno pa smernic, ki jih je začrtal njegov predhodnik, ne skriva, a jih je hkrati dvignil na višjo raven. Novi passat deluje bolj dinamično in agresivneje, tudi nastopaško, in že na prvi pogled bolj agilno, bolj »eno s cesto«, skratka daje videz, kot da se bo po njej zapeljal kot po tračnicah. Glede na to, da v dolžino tako limuzina kot karavan merita enako kot prej (4,77 metra), da je prirastek v širino pri obeh vsega centimeter (zdaj 1,83 metra), in da je v višino limuzina izgubila enega (1,46 metra), karavan pa 4 centimetre (1,48 metra), v omenjenih merskih spremembah razlogov za bolj dinamično prezenco ne gre iskati. Zanjo je skoraj izključno zaslužna oblika karoserije, saj avto z dinamičnimi linijami in sprednjo masko ter lučmi deluje, kot da ga nekaj tišči k tlom, čeprav je od tal oddaljen celo centimeter več kot prej (zdaj 14,5 centimetra). No, prste ima vmes tudi medosna razdalja, ki je doživela največjo »izmerljivo« spremembo – daljša je za osem centimetrov in zdaj znaša 2,79 metra, kar pripomore k še večji udobnosti in prostornosti v avtu, sploh za noge na zadnji klopi. Tega je namreč zdaj toliko, da bi spreten nogometaš tam lahko z nogami z žogo kar žongliral. Večji kot prej pa je tudi prtljažni prostor; pri limuzini za 21 litrov in ima zdaj prostornino 586 litrov, pri karavanu za 38 in pogoltne 603 litre.

Najbolje pri vsem pa je, da se občutek, ki ga dobite ob pogledu na avto, potrdi tudi v praksi, saj je vožnja z njim ob odzivnem volanu, s cesto uglašenem podvozju in pregovorno dobrimi in odzivnimi motorji ter menjalniki takšna, da imate občutek, da vas nič ne more spraviti iz tira. Če pa vseeno vas, so vam v pomoč številni asistenčni sistemi, ki jih je avto poln kot Real Madrid nogometnih zvezdnikov, ogromno pa je tudi takšnih, ki prispevajo k udobju potnikov in predvsem voznika. Med zadnjimi je treba izpostaviti atraktiven aktivni informacijski zaslon, ki vozniku na mestu, kjer so sicer merilniki hitrosti, vrtljajev in podobno, v digitalni obliki poleg omenjenega ponuja cel kup informacij.

Na začetku je passat v obeh različicah naprodaj z enim, 1,4-litrskim bencinskim motorjem s 125 konji (92 kilovati), medtem ko je pri dizelskih motorjih izbira bolj pestra: 1,6-litrski ima 120 KM (88 kW), 2-litrski pa 150 KM (110 kW), 190 KM (140 kW) ali 240 KM (176 kW), pri čemer je prav tako pisana izbira menjalnikov (6-stopenjski ročni ali samodejni ter pri najmočnejšem dizlu 7-stopenjski samodejni), ob tem pa je pri drugem najmočnejšem dizlu na voljo tudi, pri najmočnejšem pa zgolj s 4-kolesnim pogonom.

Najcenejši je passat z bencinskim motorjem, s katerim limuzinski stane 23.140 evrov, karavanski 24.613, najcenejša z dizelskim motorjem pa staneta 24.704 in 26.162 evrov. Prvi bodo pri nas konec novembra.

Več fotografij na www.dnevnik.si